Vés enrere Experts provinents d’Àsia-Pacífic reflexionen sobre els principals desafiaments a l’UPF First Global Week

Es tracta de sis docents responsables de l'àrea d'estudis globals d'universitats del Japó, la Xina, Corea del Sud, Austràlia i l'Índia, que protagonitzaran una trobada acadèmica oberta a la comunitat universitària, que tindrà lloc del 20 al 24 de febrer al campus de la Ciutadella.
20.02.2017

La Facultat d’Humanitats de la UPF, conjuntament amb el programa Erasmus +, organitzen, del 20 al 24 de febrer del 2017, la primera edició de l’UPF First Global Week, una iniciativa que vol posar en valor el nou grau de Global Studies de la Universitat i que en aquesta primera edició se centra en les visions procedents de la regió d’Àsia-Pacífic.

El programa de la trobada, que ja s'ha posat en marxa, inclou la participació d’experts internacionals i responsables de l’àrea d’estudis globals de diverses universitats del Japó, Austràlia, la Xina, l’Índia i Corea del Sud, que tractaran temes tan diversos com ara les relacions de gènere, el paper de la tecnologia, les patents de medicaments, les ajudes al desenvolupament i la relació entre art i religió.

L'UPF First Global Week, oberta a tota la comunitat universitària, prèvia inscripció a l’adreça humanitats @upf.edu, transcorre entre les 9:00 i les 16.30 hores al llarg de tota la setmana en diversos espais dels edificis de Roger de Llúria i de Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

Els professors Pablo Pareja (Departament de Dret) i Antoni Luna (Departament d'Humanitats) són els responsables acadèmics de la trobada, que es preveu que se celebri cada any. Ambdós han participat en una sessió de benvinguda amb els professors convidats, en què també ha pres part Isabel Valverde, vicerectora per la Internacionalització de la Universitat i les Relaciones Internacionals.

“L’UPF First Global Week té un doble objectiu: d’una banda, oferir als nostres estudiants de Global Studies un ventall més ampli de visions i perspectives dels principals assumptes globals, que suposi un aprofundiment a la docència que reben habitualment; i de l’altra, des d'un vessant més divulgatiu, donar a conèixer a tots els membres de la comunitat universitària diversos afers internacionals des de la perspectiva dels estudis globals”, afirma Pablo Pareja.

Els coordinadors acadèmics de la iniciativa són també professors del grau en Global Studies, una titulació de tres anys pionera a Espanya que es va començar a impartir el curs 2015-2016. Ambdós destaquen la utilitat d’aquest esdeveniment per enfortir els llaços amb les universitats de la regió d'Àsia-Pacífic, de cara a millorar els intercanvis acadèmics i promoure la mobilitat, ja que per als estudiants de tercer curs és obligatori passar un trimestre fora.

Classes magistrals, seminaris i una taula rodona sobre els reptes del segle XXI

L’UPF First Global Week inclourà una classe magistral i un seminari d’aprofundiment a càrrec de cadascun dels sis experts participants, que com a sessió de clausura, s’aplegaran en una taula rodona conjunta per abordar els reptes globals del segle XXI. Serà el divendres, 24 de febrer, a les 11.15 hores, a l’aula 40.006 de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella.

Els professors convidats, universitats de procedència i temes que tractaran són els següents: Yoshiko Ashiwa (Institute for the Study of Global Issues (ISGI) de la Universitat de Hitosubashi del Japó, que parlarà de la globalització i les imatges. Immobilitat, art públic i religió; Paul Battersby, de la School of Global, Urban and Social Studies, del RMIT de Melbourne (Austràlia), que abordarà la solució dels problemes globals complexos; Chong-sup Kim, de la Graduate School of International Studies de la Universitat Nacional de Seül (República de Corea), que reflexionarà sobre per què i com ajudar.

Els altres tres docents seran Li Yingtao, del Research Center of Social Gender and Global Issues, de la Universitat d’Estudis Estrangers de Pekín (República Popular de la Xina), que parlarà del moviment xinès de les dones: història i situació actual; Chikako Nakayama, de la Universitat d’Estudis Estrangers de Tòquio (Japó), que analitzarà els fonaments ètics del desenvolupament econòmic des d’una perspectiva global; i finalment, V. Sujatha, del Centre for the Study of Social Systems, School of Social Sciences, de la Universitat Jawaharlal Nehru de Nova Delhi (Índia), que dissertarà sobre globalització, tecnologia i conflicte.