Vés enrere El rànquing Times Higher Education per àmbits situa els estudis de Dret i Economia i Empresa de la UPF entre les 100 millors universitats del món

La UPF té sis àmbits de coneixement entre les 250 millors universitats del món, en coherència amb el darrer rànquing global de la mateixa associació, que determina que la Pompeu Fabra és la 186a. millor universitat del món.
25.10.2022

El rànquing per matèries de Times Higher Education (THE) relatiu al 2023, fet públic avui dimarts, ha situat la Universitat Pompeu Fabra (UPF) en molt bones posicions en sis dels onze àmbits analitzats. En aquest sentit, la UPF té sis àmbits de coneixement entre les 250 millors universitats del món, en coherència amb el darrer rànquing global de la mateixa associació, que determina que la Pompeu Fabra és la 186a. millor universitat del món.

De les onze matèries analitzades, la UPF obté posicions excel·lents entre els 100 primers en Economia i Empresa (posició 85) i en Dret (també 85). A més, la Pompeu Fabra obté bons resultats en Ciències Socials (151-175), Arts i Humanitats (176-200), Clínica i Salut (201-250) i Enginyeria (201-250).

La UPF obté posicions excel·lents entre els 100 primers en Economia i Empresa (posició 85) i en Dret (també 85). A més, la Pompeu Fabra obté bons resultats en Ciències Socials (151-175), Arts i Humanitats (176-200), Clínica i Salut (201-250) i Enginyeria (201-250)

La metodologia emprada als rànquings temàtics es basa en els mateixos tretze indicadors de rendiment que el rànquing general de THE. Els indicadors es reparteixen entre cinc grans àrees, que de més a menys pes relatiu, són les següents: Docència, Recerca, Citacions, Internacionalització i Transferència de Coneixement. El valor dels indicadors es reajusta per adaptar-se a les diverses disciplines, i varia en funció de cadascun dels onze àmbits analitzats.

Les dades fetes públiques confirmen el bon posicionament de la UPF als rànquings de THE. Fa poques setmanes, els World University Rankings que publica cada any el THE va confirmar que la Universitat Pompeu Fabra continua sent globalment una de les 200 millors universitats del món, ja que a l'informe anual apareixia en la posició 186. El rànquing THE s'elabora a partir d'una sèrie de tretze indicadors, que mesuren cinc àmbits concrets: docència, recerca, citacions, internacionalització i transferència de coneixement. A partir d’aquestes cinc àrees s’atorga una posició global i la puntuació de cada universitat. Enguany van ser 1.799 les universitats avaluades.

Anteriorment, al febrer d’enguany, THE va publicar els seus Young University Rankings 2022, que inclouen els millors centres universitaris del món menors de 50 anys. En aquesta edició, la UPF va ser considerada la 16a. millor universitat del món, la vuitena d'Europa i la primera d'Espanya. Aquest rànquing classifica les 800 millors universitats joves d’arreu del món i, des que es va començar a publicar l'any 2012, la UPF sempre hi ha ocupat posicions molt destacades.

04. Educació de qualitat

Per a més informació