Vés enrere El número 11 de la revista “360upf” reflexiona sobre el vincle de la comunitat UPF amb la institució

Iniciatives recents com el programa La Benvinguda i la posada en marxa dels Chapters internacionals d’UPF alumni són protagonistes del número de tardor de la revista digital institucional. També inclou articles d’opinió i una entrevista que reflexionen sobre els reptes presents i futurs de la biologia i del canvi imminent per aturar la crisi climàtica.

18.11.2022

La UPF fa temps que treballa en una estratègia de fidelització dels seus membres, més enllà del període estrictament acadèmic que passen entre les seves parets. La comunitat cal cuidar-la abans, durant i després de finalitzar els estudis. Per això, el número 11 de la revista 360upf, la publicació digital de la Universitat que fa un repàs de l’actualitat a partir d’un format innovador, ha dedicat bona part dels seus continguts a aquesta temàtica.

La secció Comunitat repassa el nou programa d'acollida de la UPF, 'La Benvinguda', que pretén facilitar l’arribada dels nous estudiants de grau que comencen a la Universitat i que s'ha posat en marxa aquest curs. D'altra banda, la secció Els nostres alumni viatja fins a Los Angeles per entrevistar Patricia Puentes, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF i crítica de cinema i televisió. Conjuntament amb Marta Gené i Xavi Martínez Salcedo, impulsen el Chapter internacional d’UPF alumni a Califòrnia.

Finalment, la secció Visions UPF es consolida amb una nova conversa, sota el títol Família Pompeu. La protagonitzen Laia de Martí Müller, alumni del grau en Ciències Empresarials-Management de la UPF, que es va graduar el passat mes de juliol, i el seu pare i la seva mare, Xavier de Martí Vallès i Thais Müller Hernández de Lorenzo, respectivament, alumnis de la primera promoció de la UPF, el 1994. Els tres desgranen les diferències entre la Universitat dels 90 i l’actual.

Reptes presents i futurs per aturar la crisi climàtica

A la secció Protagonista parlem amb Ricard Solé, professor investigador ICREA del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS) de la UPF i director del Laboratori de Sistemes Complexos de l'Institut de Biologia Evolutiva, que repassa els reptes presents i futur de la biologia i posa de relleu la urgència d'un canvi imminent per aturar la crisi climàtica.

El Calidoscopi, sota el títol “L'impacte de la crisi energètica”, inclou set articles d’opinió d’experts de la UPF i entitats vinculades pertanyents a diferents àmbits del coneixement. Hi participen; Ester Oliveras, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF i professora del Departament d’Economia i Empresa; Albert Carreras, director d'ESCI-UPF i catedràtic del Departament d’Economia i Empresa; Albert Banal-Estañol, professor del Departament d'Economia i Empresa; Albert Presas, professor del Departament d'Humanitats; Ana García, professora del CEI International Affairs (centre adscrit a la UB), i col·laboradora de la Iniciativa Benestar Planetari; Consol Serra, investigadora al Centre de Recerca en Salut Laboral de la UPF i professora del Departament de Medicina i Ciències de la Vida; i Christos Zografos, investigador del Grup de Recerca en Desigualtats en Salut, Ecologia, Employment Conditions Network de la UPF i professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials.

Més continguts que giren entorn de la Universitat i l’actualitat

El número de tardor de la revista, disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès) es completa amb un reportatge sobre la recerca en tecnologies audiovisuals del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, que acaba d’obtenir l’acreditació com a unitat d’excel·lència María de Maeztu per segona vegada, un dels majors reconeixements institucionals a la recerca científica a l’Estat.

Aquesta edició també compta amb les seccions habituals: Tres60, dedicada als deu anys de la Fira UPF Solidària; el QuizTime, amb una desena de preguntes sobre Graham Bell, l'inventor del telèfon; i Panoràmica, que repassa les notícies essencials de la Universitat.

04. Educació de qualitat
13. Acció climàtica