Vés enrere El I Premi d'Assaig Eugenio Trías recau en Agustín Fernández Mallo per "La forma de la multitud"

El guardó, convocat pel Centre d'Estudis Filosòfics Eugenio Trías de la UPF i l'editorial Galaxia Gutenberg, està dotat amb 8.000 euros i la publicació del llibre. L'obra guanyadora parla dels processos crítics de construcció de la contemporaneïtat analògica i digital.

22.11.2022

L’escriptor gallec Agustín Fernández Mallo, amb l’obra La forma de la multitud, ha estat el guanyador del I Premi d'Assaig Eugenio Trías, convocat pel Centre d'Estudis Filosòfics Eugenio Trías (CEFET) del Departament d'Humanitats de la UPF i l'editorial Galaxia Gutenberg.

"El llibre parla dels processos crítics de construcció de la nostra contemporaneïtat analògica i digital, i el pensament d'Eugenio Trías, la seva obertura, ha estat una inspiració indubtable", va afirmar l'escriptor després d'haver rebut el guardó, dotat amb 8.000 euros i la publicació del llibre.

El jurat del premi, que es va fallar el 21 de novembre, ha estat presidit per Victoria Camps i integrat per Marina Garcés, Antonio Monegal, Miguel Trías, Joan Tarrida i David Trías, aquest últim amb veu però sense vot. En el veredicte, el jurat ha destacat "l'originalitat del plantejament, l'ús lúcid i suggeridor del coneixement científic aplicats a la reflexió filosòfica i a l'anàlisi de la identitat humana contemporània".

Jordi Ibáñez Fanés: "Tots els membres del Centre, i jo especialment com a coordinador, estem molt contents tant de l´èxit de la convocatòria, amb prop de 130 originals presentats, com del resultat final de les deliberacions del jurat"

El CEFET, coordinat per Jordi Ibáñez Fanés, professor d'Estètica i Teoria de les Arts del Departament d'Humanitats de la UPF, ha estat representat dins el jurat pel professor Antonio Monegal, catedràtic de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada del mateix departament. "Tots els membres del Centre, i jo especialment com a coordinador, estem molt contents tant de l´èxit de la convocatòria, amb prop de 130 originals presentats, com del resultat final de les deliberacions del jurat", apunta Jordi Ibáñez Fanés.

Agustín Fernández Mallo (La Corunya, 1967) és conegut, sobretot, per la sèrie de novel·les que va començar amb Nocilla Dream, que tenia un llenguatge fresc i despreocupat que va donar nom a un grup d'escriptors renovadors coneguts com la generació Nocilla. La forma de la multitud es publicarà a Galaxia Gutenberg durant el mes de febrer del 2023, coincidint amb el desè aniversari de la mort del pensador català.

Un premi coherent amb l´esperit intel·lectual d´Eugenio Trías

“Eugenio Trías, professor de la UPF des dels seus inicis, va deixar com a última voluntat que la seva biblioteca i el seu arxiu personal es dipositessin a la UPF com a base d'un centre d'estudis filosòfics. Els seus hereus i el professor Fernando Pérez-Borbujo van tancar un acord amb el rector Jaume Casals que satisfeia aquest projecte pòstum del filòsof”, explica Jordi Ibáñez Fanés.

Aquest centre, inaugurat a finals del 2015, té com a objectiu afavorir i fomentar la investigació i difusió del pensament d'Eugenio Trías (Barcelona, ​​1942-2013), un dels filòsofs espanyols més rellevants del segle XX i principis del XXI, i que des del 1992 va ocupar la càtedra d'Història de les Idees de la Facultat d´Humanitats de la Universitat.

A finals del 2021, sis anys després de la creació del Centre, la UPF va signar un conveni de col·laboració amb Galaxia Gutenberg, editorial on es reediten les obres de Trías, per convocar “un premi d'assaig, raonablement ben dotat, que fos coherent amb l'esperit intel·lectual de l'obra d'Eugenio Trías”, explica Jordi Ibáñez Fanés.

“El Premi no podia començar millor, cosa que ens permet augurar-li un futur llarg i magnífic, sempre amb els noms del CEFET i la UPF lligats al d'una editorial del prestigi de Galaxia Gutenberg, i amb l'exigència que ens imposa el nom d'Eugenio Trias”, conclou.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació