Vés enrere El Fòrum Edita Barcelona projectarà el món del llibre a l'any 2030

El Fòrum Edita Barcelona projectarà el món del llibre a l'any 2030

Els editors Koen Van Gulik, Teresa Cremisi i Consuelo Saizar; els escriptors Eduardo Mendoza, Javier Cercas i Gemma Lienas; el llibreter londinenc James Daunt i el director de cinema Fernando González Molina, entre els participants de l'edició d'aquest any que tindrà lloc els dies 5, 6 i 7 de juliol.
28.06.2017

El Gremi d'Editors de Catalunya i la UPF, per mitjà del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, celebren el propers dies 5, 6 i 7 de juliol la segona edició del Fòrum Edita Barcelona, una trobada d'editors que se celebra anualment sota el paraigües de les activitats de Barcelona com a Ciutat Literària de la UNESCO i que té per objectiu debatre sobre els grans reptes, oportunitats i problemes del món del llibre i de l'edició actual.

El Fòrum, codirigit per Javier Aparicio, professor del Departament d'Humanitats de la UPF; Patrici Tixis, president del Gremi d'Editors de Catalunya, i Sergio Vila-Sanjuán, periodista de La Vanguardia, compta amb el patrocini de l'Ajuntament de Barcelona i el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, del Ministeri de Cultura, de CEDRO i de la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya.

En la seva segona edició, dibuixarà els reptes del món del llibre, projectant tres lustres cap al futur. I acollirà a més trobades i debats sobre qüestions candents de l'edició actual.

Figures de prestigi internacional, grans prescriptors dins el sector com l'holandès Koen Van Gulik, de l'editorial Wereldbibliotheek; la francesa Teresa Cremisi, que va ser responsable editorial de Gallimard i Flammarion, o la mexicana Consuelo Saizar, exdirectora de Fons de Cultura Econòmica, proposaran perspectives a llarg termini, apuntant cap a l'any 2030, de les grans tendències de l'edició en diferents àrees geogràfiques del món.

En el capítol literari, Edita Barcelona comptarà amb la presència del premi Cervantes 2017, Eduardo Mendoza, qui pronunciarà la conferència inaugural sobre el tema "Una vida amb editors". Un altre dels més destacats autors actuals, Javier Cercas, dialogarà amb el president de la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya, Daniel Fernández, sobre el procés d'elaboració del llibre, des de la imaginació de l'autor a les mans del lector.

Aquest any el Fòrum planteja un debat sobre el moment actual de les llibreries de qualitat a Europa amb quatre professionals de referència continental: James Daunt, de Daunt Books & Waterstones (Londres); Christian Thorel, d'Ombres Blanches (Tolosa); i Maarten Asscher, de Athenaeum (Amsterdam); moderats pel director de La Central, Antonio Ramírez.

En diferents taules rodones com "Tinc 12 anys i he deixat de llegir", "Noves tendències de la ficció" i "Per què ven un llibre que ven?", els experts convocats analitzaran els canvis en el terreny dels gustos dels lectors. Entre ells figuren els escriptors Care Santos, Gemma Lienas i Marcos Chicot, i els editors Juan Cerezo, Elena Ramírez, Pilar Reyes, Núria Tey, Aniol Rafel, Esther Pujol i Iolanda Batallé.

Mentre que a les taules dedicades a "El més nou? Realitat augmentada, algoritmes i altres tendències " i "Perspectives de distribució" s'abordaran les transformacions conceptuals i tecnològiques que el món del llibre s'està plantejant en el moment present, a través d'experiències d'última generació.

El director de cinema Fernando González Molina, responsable de les versions fílmiques de "Palmera en la nieve" i "El guardián invisible", comentarà l'auge de les adaptacions en "Del llibre a la pantalla", amb altres professionals de la producció audiovisual.

I, a la taula de cloenda, representants de l'Ajuntament barceloní, la Generalitat, la Comissió de Cultura del Congrés i el Ministeri de Cultura, discutiran si, en els temes de les campanyes de foment de la lectura, cal parlar d'"Eficàcia o fum".

Les sessions tindran lloc a la UPF Barcelona School of Management i estaran conduïdes pel periodista i escriptor Antonio Iturbe. L'accés és gratuït, i es requereix inscripció prèvia (www.editabarcelona.com).