Vés enrere HackLab als mitjans!

HackLab als mitjans!

25.02.2017

Des de la seva apertura, el HackLab ha captat l'atenció de varis mitjans audiovisuals, que s'han fet ressò de la iniciativa i han volgut saber una mica més del que fem. Aquí teniu alguns exemples:

Vilaweb, el diari digital líder en català, va entrevistar en Marcel Farrés, un dels responsables del HackLab. L'article parla d'una "nova aula d'experimentació tecnològica" per referir-s'hi, i esmenta la informàtica com un dels molts àmbits als quals s'adreça l'espai. Podeu escoltar l'entrevista sencera fent click aquí.

En Marcel també va aparèixer en El Punt Avui, pel que fa a aquesta mateixa intervenció al programa L'Internauta, produït per Vilaweb. Entre d'altres coses, es parla de les dificultats que suposa la difusió de les prestacions que ofereix l'espai i dels avantatges que es deixen notar de fer-ne ús. Podeu veure el programa complert aquí.

El Digital de Barcelona ens mostra alguna de les iniciatives sorgides en la comunitat UPF que s'ha desenvolupat en el marc del HackLab, com ara la xarxa col·laborativa Guifi.net, les comunitats de desenvolupament en Arduino i Xbee -Hands-on Wireless Sensor Networks o el taller de programació per al ACM-UPF Contest que es va dur a terme l'any 2014.

En les seves paraules, el HackLab es constitueix com a "espai de cultura autogestionada i de col·laboració interdepartamental". Per veure'l, feu click aquí. De la mateixa manera ho califica, també, l'Àngels Molina, periodista a Betevé.

Altres projectes que s'han dut a terme en el sí del HackLab han estat promoguts via Facebook pel Servei de Carreres Professionals de la pròpia Universitat. Així doncs, es va fer difusió d'un esdeveniment dirigit a donar visibilitat internacional al CV (especialment en l'àmbit de l'enginyeria, tot i que obert a tota la comunitat), que va tenir lloc al HackLab el 26 d'abril de 2016. Podeu fer-li una ullada aquí.

Alguns blogs no institucionals també han volgut informar sobre la creació i filosofia del HackLab UPF, des de una perspectiva global i organitzacional. És el cas del Jaume Barceló, qui parla del HackLab com a mecanisme per a iniciar-se en la transferència i gestió del coneixement, i llançar tallers i workshops. En Jaume també esmenta altres espais de col·laboració interdisciplinària, com el FabLab de BarcelonaAquí teniu el post dins la seva pàgina web.