Vés enrere

Donació de 5000 volums del professor Alois M. Haas

11.07.2019

Imatge inicial

Des del juliol de 2019, el Fons Haas de la Biblioteca del Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra s'ha enriquit amb una nova donació del professor Alois M. Haas, d'un 5000 volums de la seva biblioteca personal. D’aquesta manera, al fons ja existent i disponible de ca. 40.000 volums catalogats, s’incorpora ara una quantitat molt significativa de llibres (en diferents llengües modernes i clàssiques) que venen a completar, amb edicions crítiques molt acurades, els àmbits de la filosofia i teologia medievals (llatina, àrab i jueva), el pensament modern i contemporani, i molt especialment pel que fa a l’estètica i la filosofia de l’art.

Durant la darrera setmana de juny el Dr. Amador Vega, president de l'Associació d'Amics de la Biblioteca Haas, i el Sr. Sergi Castellà, becari predoctoral del Departament d'Humanitats de la UPF, en presència del professor Haas, van fer a Zuric la selecció dels 5000 llibres que ja són al dipòsit del campus de la Ciutadella i que són a punt per a ésser catalogats.

Tot això ha estat possible gràcies a la renovada generositat del professor Haas, i al suport de la direcció de la Biblioteca de la UPF, així com de l’Associació d’Amics de la Biblioteca Haas. Aquesta notícia és un motiu de satisfacció per al Departament d'Humanitats i per a la Universitat Pompeu Fabra, així com per a tota la comunitat científica, perquè l'expansió d'aquest fons tan singular que és a disposició pública fa possible continuar amb la recerca de qualitat que caracteritza el Grup de Recerca de la Biblioteca Haas i la Universitat Pompeu Fabra.

----------------------

Desde julio de 2019, el Fondo Haas de la Biblioteca del Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra se ha visto enriquecido por una nueva donación del profesor Alois M. Haas, consistente en unos 5000 volúmenes de su biblioteca personal. De este modo, al fondo ya existente y disponible de ca. 40.000 volúmenes catalogados, se incorpora ahora una cantidad muy significativa de libros (en distintas lenguas modernas y clásicas) que vienen a completar, con ediciones críticas de gran valor, los ámbitos de la filosofía y teología medievales (latina, árabe y judía), el pensamiento moderno y contemporáneo, y muy especialmente alrededor de la estética y la filosofía del arte.

Durante la última semana de junio el Dr. Amador Vega, presidente de la Associació d'Amics de la Biblioteca Haas, y el Sr. Sergi Castellà, becario predoctoral del Departamento de Humanidades de la UPF, en presencia del profesor Haas, hicieron en Zúrich la selección de los 5000 libros que ya se encuentran en el depósito del campus de la Ciutadella y que están listos para ser catalogados..

Todo esto ha sido posible gracias a la renovada generosidad del profesor Haas, y al apoyo de la dirección de la Biblioteca de la UPF, así como de la Associació d'Amics de la Biblioteca Haas. Esta noticia es un motivo de satisfacción para el Departamento de Humanidades y para la Universitat Pompeu Fabra, así como para toda la comunidad científica, porque la expansión de este fondo tan singular que está a disposición pública hace posible continuar con la investigación de calidad que caracteriza al Grupo de Investigación de la Biblioteca Haas y a la Universitat Pompeu Fabra.

----------------------

Since July 2019, the Haas Collection in the Library of the Universitat Pompeu Fabra Campus de la Ciutadella has been enriched with a new donation from Professor Alois M. Haas, of about 5000 volumes from his personal library. Thus, a remarkable number of books (written in various modern and classical languages) is added to the existant ca. 40.000 catalogued volumes' collection They complete, with precious critical editions, the fields of medieval Philosophy and Theology (Christian, Islamic and Jewish), modern and contemporary Thought, and specially Aesthetics and the Philosophy of the Arts.

During the last week of June Dr. Amador Vega, President of the Associació d'Amics de la Biblioteca Haas, and Mr. Sergi Castellà, predoctoral scholarship owner in the Humanities Department, in presence of Professor Haas, have selected in Zürich the 5000 books that are already stored in the campus de la Ciutadella depot, ready to be catalogued.

All this has been made possible thanks to Professor Haas' renewed generosity, and to the support of the UPF Library Direction, as well as of the Associació d'Amics de la Biblioteca Haas. This piece of news is a cause of satisfaction for the Humanities Department and for the Universitat Pompeu Fabra, just as for all the scientific community, since the expansion of such a singular and public collection enhances the top quality research that has always described the Research Group of the Haas Library and the Universitat Pompeu Fabra.

Multimèdia

Categories: