Vés enrere

Call for papers (deadline 19.07.19) | Simposi Internacional Raimon Panikkar

11.07.2019

Imatge inicial

Raimon Panikkar és un dels grans pensadors que ha donat Catalunya al món. Les seves reflexions sobre la interculturalitat, l’ecologia (que preferia anomenar ecosofia), el cristianisme, l’hinduisme, el budisme, el diàleg interreligiós, la mística, la ciència, la tecnocràcia, el mite, el símbol, etc., l’acrediten com un filòsof de primer ordre. La seva irradiació internacional, palesada per les més de quaranta tesis doctorals sobre la seva obra defensades en universitats de tot el món ja en vida de l’autor, el converteixen en una figura única en les lletres catalanes.

La recent celebració del centenari del naixement de Raimon Panikkar ha permès posar en valor el llegat de Panikkar i difondre’l a través d’exposicions, jornades, conferències, taules rodones, etc. Ha quedat pendent, però, la celebració d’un gran esdeveniment acadèmic que permeti aprofundir en les perspectives obertes per Panikkar amb el màxim rigor i ambició.

El Simposi Internacional Raimon Panikkar té, doncs, per objectiu fer una contribució decisiva a l’estudi i la difusió de l’obra de Panikkar reunint alguns dels millors coneixedors del seu pensament de tot el món.

[[Extended Call for Papers: Deadline 19.07.19]]

-----------------------------------------

Raimon Panikkar es uno de los grandes pensadores que ha dado Cataluña en el mundo. Sus reflexiones sobre la interculturalidad, la ecología (que prefería llamar ecosofía), el cristianismo, el hinduismo, el budismo, el diálogo interreligioso, la mística, la ciencia, la tecnocracia, el mito, el símbolo, etc., lo acreditan como un filósofo de primer orden. Su irradiación internacional, manifestada por las más de cuarenta tesis doctorales sobre su obra defendidas en universidades de todo el mundo ya en vida del autor, lo convierten en una figura única en las letras catalanas.

La reciente celebración del centenario del nacimiento de Raimon Panikkar ha permitido poner en valor el legado de Panikkar y difundirlo a través de exposiciones, jornadas, conferencias, mesas redondas, etc. Ha quedado pendiente, sin embargo, la celebración de un gran evento académico que permita profundizar en las perspectivas abiertas por Panikkar con el máximo rigor y ambición.

El Simposio Internacional Raimon Panikkar tiene, pues, por objetivo, hacer una contribución decisiva en el estudio y la difusión de la obra de Panikkar reuniendo algunos de los mejores conocedores de su pensamiento de todo el mundo.

[[Extended Call for Papers: Deadline 19.07.19]]

Multimèdia