Vés enrere

El GRP celebra un Workshop sobre l’aportació dels corresponsals estrangers a la Transició Espanyola

El 26 de gener de 2017 el GRP va organitzar un seminari anomenat "La aportación de los corresponsales extranjeros al conocimiento histórico de la Transición Española"

27.01.2017

El Grup de Recerca en Periodisme va organitzar el dijous 26 de gener de 2017 un seminari sobre com la premsa estrangera, i més concretament els seus corresponsals, va cobrir el període de la Transició Espanyola, i que va dur com a títol La aportación de los corresponsales extranjeros al conocimiento histórico de la Transición Española. La sessió tenia com a objectiu analitzar i debatre la posició dels corresponsals enfront el procés polític espanyol, la visió de la Transició que es deriva del relat dels corresponsals i el tractament dels principals personatges. Tot això a partir de la lectura prèvia del llibre Las sombras de la Transición (2016), editat per Jaume Guillamet i amb la col·laboració de Marcel Mauri, Ruth Rodríguez-Martínez, Tobias Reckling, Francesc Salgado i Christopher Tulloch.

Els ponents convidats al Workshop van ser Carles Santacana, professor d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona, Jordi Amat, assagista i col·laborador de La Vanguardia, Javier Muñoz Soro, professor de Ciències Polítiques de la Universitat Complutense de Madrid i Josep Maria Sanmartí, que havia estat professor de Periodisme de la Universidad Carlos III de Madrid. Cada un d’ells va fer diferents propostes i comentaris arran dels episodis més significatius del llibre per tal de, posteriorment, debatre-ho amb els membres de l’equip d’investigació del projecte NIET Noticias internacionales de España: la Transición (1975-1978) i construir conjuntament unes conclusions, les quals seran publicades en aquest mateix portal.

Pots consultar els textos dels ponents convidats en els següents enllaços:

Multimèdia

Categories: