El reconeixement de crèdits consisteix en l'acceptació per part de la Universitat Pompeu Fabra dels crèdits que, havent estat obtinguts en uns estudis oficials, en la mateixa universitat o en una altra, són computats en estudis diferents a efectes d'obtenir un títol oficial.

La transferència de crèdits consisteix en la inclusió en l'expedient acadèmic de l'estudiant dels crèdits obtinguts en estudis oficials cursats amb anterioritat, a la UPF o en una altra universitat, que no hagin conduït a l'obtenció d'un títol oficial.

Requisits

La sol·licitud de reconeixement de crèdits implica la transferència dels crèdits cursats i superats en els estudis previs.

En el moment de sol·licitar la transferència i reconeixement de crèdits és imprescindible presentar la documentació següent:

• Sol·licitud de transferència i reconeixement de crèdits:

1.Transferència de crèdits: cal indicar que els estudis dels quals se sol·licita la transferència no han conduït a l'obtenció d'un títol oficial i que -actualment- no s'estan cursant simultàniament dos o més estudis oficials.

2.Reconeixement de crèdits: per a les assignatures de formació bàsica, cal indicar la branca de coneixement i la matèria a la qual pertanyen.

• Certificat acadèmic on constin les assignatures, el nombre de crèdits i la qualificació obtinguda. Si l'estudiant ha cursat els estudis d'origen a la Universitat Pompeu Fabra, no ha de presentar aquest document.
  • Fotocòpia del pla d'estudis cursat degudament segellat pel centre corresponent. Si l'estudiant ha cursat els estudis d'origen a la Universitat Pompeu Fabra, no ha de presentar aquest document.
  • Fotocòpia dels plans docents o programes de les assignatures cursades, degudament segellats pel centre. Si l'estudiant ha cursat els estudis d'origen a la Universitat Pompeu Fabra, no ha de presentar aquests documents.
  • Resguard d'haver ingressat la quantitat de 54,54€ al compte del Banco Santander Central Hispano 0049-1806-99-2412053335, en concepte de sol·licitud d'estudi del reconeixement de l'expedient acadèmic, d'acord amb el que preveu el Decret pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya.
    El pagament es pot fer amb la targeta de crèdit en el mateix Punt d'Informació a l'Estudiant en el moment de presentar la sol·licitud.

Els documents expedits a l'estranger han de complir els requisits següents:

a. Han de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents per fer-ho, d'acord amb l'ordenament jurídic del país de què es tracti.

b. Han de presentar-se legalitzats per via diplomàtica o, en el seu cas, mitjançant postil·la del conveni de la Haia. Aquest requisit no s'exigeix als documents expedits per les autoritats dels estats membres de la Unió Europea o signataris de l'acord sobre l'Espai Econòmic Europeu.

c. Han d'anar acompanyats, si escau, de la corresponent traducció oficial al castellà o al català.

En les sol·licituds de transferència i reconeixement de crèdits dels estudiants de la Facultat de Traducció i Interpretació s'acceptarà el certificat acadèmic, el pla d'estudis i els programes o plans docents de les assignatures en llengua anglesa, francesa o alemanya.

Reconeixement d'activitat professional

Els estudiants que acreditin un experiència professional en un camp relacionat amb els seus estudis podran tenir reconeixement com a pràctiques curriculars.

En el moment de sol·licitar el reconeixement de crèdits és imprescindible presentar la documentació següent:

• Sol·licitud de transferència i reconeixement de crèdits.

• Justificant de la seva relació amb la institució (contracte de treball, nomenament administratiu, vida laboral, alta censal o altres) i un informe en el s'epecifiquin les tasques, les funcions desenvolupades, les hores de dedicació i el calendari.

Procediment

Sol·licitud mitjançant el formulari presentat al Punt d'Informació a l'Estudiant (PIE).

Termini

Alumnes de nou ingrés: de l'1 al 20 de setembre, sens perjudici del que es prevegi per a les sol·licituds d'admissió d'estudiants amb estudis universitaris iniciats.

Alumnes matriculats a uns ensenyaments a la Universitat Pompeu Fabra: des de l'inici de curs fins al 31 de maig.

Efectes econòmics del reconeixement

A la normativa per la qual es regulen els aspectes econòmics de la matrícula, es poden consultar els efectes econòmics de les sol·licituds de reconeixement de crèdits acadèmics.

Resolució

Les sol·licituds de transferència i reconeixement de crèdits  seran resoltes pel degà o director de l'estudi tenint en compte el contingut dels programes de les assignatures realitzades i els plans d'estudis que s'han seguit i que s'han acreditat documentalment.

Competència

Degà o director de l'estudi.

Normativa aplicable

• Modificació del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. El Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, es modifica en els termes següents:

U. El paràgraf a) de l'article 13 queda redactat de la manera següent:

«a) Sempre que el títol al qual es pretén accedir pertanyi a la mateixa branca de coneixement, són objecte de reconeixement un nombre de crèdits que sigui almenys el 15 per cent del total dels crèdits del títol, corresponents a matèries de formació bàsica d'aquesta branca.»

BOE 134, divendres 3 de juny de 2016