Vés enrere La revolució de la impremta. La contribució de la tipografia al desenvolupament de la Catalunya Moderna (Editorial Afers, 2020) de Xevi Camprubí

19.02.2020

Xevi Camprubí, col·laborador del Grup d'Estudis de les Institucions i de les Cultures Polítiques (segles XVI-XXI), i membre del projecte: "España y Francia: intereses dinásticos e intereses nacionales (1701-1733)" (PGC2018-097737-B-100 (MCIU/AEI/FEDER, UE), acaba de publicar el llibre La revolució de la impremta. La contribució de la tipografia al desenvolupament de la Catalunya Moderna (Editorial Afers, 2020), amb pròleg de Joan Manuel Tresserras, professor de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. En aquest treball de recerca, l’autor proposa un canvi de paradigma en la valoració que els historiadors del món del llibre i de la cultura han fet sobre l’impacte de la invenció de la tipografia. Prenent el cas de la Catalunya dels segles XVI al XVIII, Camprubí defensa que el llibre no va ser la principal aportació de la impremta al progrés de la Humanitat, sinó la producció de tot un seguit d’obres menors que van afavorir la modernització de la societat i que van incidir en gairebé tots els àmbits de l’activitat humana, com la política, l’administració, l’economia, la defensa, la justícia, la salut, la religió o la comunicació. Xevi Camprubí (Tona, 1965) és professor d’història moderna a la Universitat Autònoma de Barcelona, llicenciat en periodisme i en comunicació audiovisual per aquesta universitat i doctor en història per la Universitat de Barcelona.