Vés enrere Quatre investigadors de la Universitat Pompeu Fabra reben la distinció ICREA Acadèmia 2016

El dilluns passat, el Govern va lliurar els guardons ICREA Acadèmia a un total de quinze investigadors del sistema universitari català. Els guardonats rebran 40.000 euros a l’any durant un període de cinc anys en reconeixement a la seva tasca de recerca.
26.07.2017

Foto guardonats ICREA 2016 - ICREA AcadèmiaLa Generalitat ha reconegut el talent de quinze investigadors del sistema universitari català amb el lliurament de les distincions ICREA Acadèmia 2016. Entre els científics guardonats, s’hi troben els investigadors de la UPF David Comas, Juana Díez, Rubén Moreno-Bote i Andrés Ozaita. El conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila, el secretari d’Universitats i Recerca, Arcadi Navarro, i el director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), Antonio Huerta, van presidir l’acte de lliurament que va tenir lloc el passat 24 de juliol a la Sala Gòtica del Palau de la Generalitat. David Comas (UPF) i Noemí Pereda (UB), dos dels investigadors guardonats, van participar en l’acte amb els seus parlaments.

Tots els professors que han estat distingits rebran 40.000 euros anuals durant un període de cinc anys. Els guardons ICREA Acadèmia, que enguany celebren la seva novena edició, reconeixen la tasca de recerca del professorat de les universitats públiques catalanes i contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya. Aquestes distincions estan destinades exclusivament al professorat universitari que està impartint docència i que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

David Comas rebent la distinció ICREA 2016 - ICREA

Les ciències de la vida i la medicina, punt fort de la UPF

Cinc àrees de coneixement divideixen les distincions ICREA: ciències experimentals i matemàtiques, tecnologia i enginyeria, ciències de la vida i la medicina, humanitats, i ciències socials i del comportament.

El director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) i cap del Laboratori de Genètica de Poblacions Humanes , David Comas; la cap del Grup de Recerca en Virologia Molecular del DCEXS, Juana Díez, i l’investigador principal del Laboratori de Neurofarmacologia també del DCEXS, Andrés Ozaita, han rebut la distinció dins la categoria de ciències de la vida i la medicina. D’altra banda, la distinció rebuda pel cap del Grup de Neurociència Teòrica i Cognitiva del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), Rubén Moreno-Bote, s’inclou en la categoria d’humanitats.

Andrés Ozaita rebent la distinció ICREA Acadèmia 2016 - ICREA

Amb les noves distincions ja són 192 els investigadors que han obtingut la qualificació ICREA Acadèmia a les universitats catalanes en el marc d’aquest programa finançat pel govern amb 6 milions d'euros anuals. La convocatòria de la propera edició dels guardons s’obrirà a l’inici del proper curs acadèmic.

Imatge 1: Guardonats de ICREA Acadèmia 2016 - ICREA

Imatge 2: David Comas rebent la distinció ICREA Acadèmia 2016- ICREA