Vés enrere Luz Rello, guardonada pel MIT Technology Review

Luz Rello, guardonada pel MIT Technology Review

Investigadora del DTIC que ha desenvolupat eines informàtiques que milloren la lectura i l'escriptura de les persones amb dislèxia per la qual cosa s'integra en una nova generació de joves que han creat solucions innovadores amb un gran impacte a nivell global.
21.09.2014

Luz Rello, investigadora del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, ha estat escollida pel MIT Technology Review com un dels deu joves innovadors espanyols, menors de 35 anys, que amb el seu treball han estat capaços de canviar el món. Tots ells han creat solucions innovadores de gran impacte per a la societat.

Luz Rello_final (crédito Frederic Camallonga)L'aportació de Luz Rello ha estat desenvolupar eines informàtiques (DysWebxia, Dyseggxia) que milloren la lectura i l'escriptura de les persones amb dislèxia. Una recerca que està produint nombrosos articles i comunicacions a congressos internacionals i amb la qual Rello ha obtingut nombrosos guardons: Certamen Arquímedes de Investigación Universitaria (2007), Mavir (2010), Vodafone  Foundation Smart Accessibility Awards (2012),  The Paciello Group Web Accessibility Challenge (2013), així com també el guardó European Young Researchers Award (EYRA), aconseguit també el 2013.

Segons Ignacio Pérez Dolcet, copresident del grup ZED i membre del jurat dels premis MIT Thecnology Review Innovadors Espanya, "el mèrit d'aquesta jove rau en què ha estat capaç de traslladar els seus èxits científics i la seva capacitat innovadora a projectes concrets i a resultats tangibles en productes d'ús real i difusió significativa".

Luz Rello és llicenciada en Lingüística per la Universitat Complutense de Madrid (2008), centre en què va obtenir la qualificació més alta d'Espanya en aquesta llicenciatura. Seguidament va gaudir d'una  beca de "La Caixa" per realitzar els seus estudis de màster en Processament del Llenguatge Natural. Després, durant la realització del seu doctorat a la UPF,  ha rebut diverses beques, entre les quals destaquen les " Google Anita Borg Scholar" i "  Santander JPI Premium Scholar".

El 27 de juny del 2014, Luz Rello va defensar la seva tesi doctoral a la UPF,  dirigida per Ricardo Baeza-Yates, vicepresident de recerca a Europa de Yahoo! i catedràtic a temps parcial de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial del DTIC de la UPF i coordinador del grup de recerca en mineria de dades WRG, conjuntament amb Horacio Saggion, investigador del grup de recerca sobre el Tractament del Llenguatge Natural (TALN), al DTIC.

Segons ha comentat Rello  "ara inicio una nova etapa investigadora com a membre postdoctoral en un centre de prestigi internacional, el Human-Computer Interaction Institute de la Carnegi Mellon University a Pittsburgh, Pensilvània, (EUA)".

Des del 22 fins al 26 de setembre, tots els guanyadors estan convidats a visitar els laboratoris del MIT. Del 12 al 14 de novembre hi haurà un acte oficial amb el lliurament dels premis que tindrà lloc a València.

Per a més informació:

" Luz Rello, 29", MIT Technology Review, 22 de setembre del 2014.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Luz Rello recull l'European Young Researchers Award 2013 a Copenhanguen