Vés enrere La UPF subvenciona tretze projectes solidaris

La UPF subvenciona tretze projectes solidaris

A través de la plataforma UPF Solidària, la Universitat ha atorgat 40.000€ a entitats que treballen per millorar la situació de diferents col·lectius en risc d'exclusió arreu del món. Les aportacions econòmiques provenen de la pròpia universitat, del Consell Social i d'aportacions voluntàries dels membres de la comunitat universitària.
25.01.2015

Classes d'alfabetització a Dioula, Burkina Fasso. Projecte del 2014La Universitat Pompeu Fabra, a través de la plataforma UPF Solidària, ha resolt la convocatòria del 2015 per a la concessió d'ajuts econòmics per a projectes d'activitats solidàries. Les subvencions d'enguany, dotades amb un total de 40.000€, han estat adjudicades a 13 projectes solidaris diferents.

Les entitats que rebran els ajuts treballen activament per aconseguir objectius tan diversos com la millora de la situació de la infància arreu del món, el desenvolupament de comunitats a l'Àfrica, l'agilització de la formació dels metges voluntaris a països amb necessitats o l'oferiment de serveis a persones sense recursos econòmics, entre d'altres.

Les subvencions es financen a través de tres fonts d'ingressos diferents: una partida del pressupost general de la Universitat; una partida del pressupost del Consell Social, i el conjunt d' aportacions voluntàries que els membres de la comunitat universitària -estudiants, professors i personal d'administració i serveis- realitzen a través dels canals que proporciona la plataforma UPF Solidària.

Projecte del 2014 a la República DominicanaAquests ajuts econòmics es concedeixen anualment des del 2007 i tenen com a objectiu finançar projectes de cooperació al desenvolupament i activitats solidàries dirigides a col·lectius exclosos o en risc d'exclusió. Els projectes i activitats s'impulsen des de Catalunya i tenen una vinculació, directa o indirecta, amb els membres de la comunitat universitària de la UPF.

En la convocatòria d'enguany, s'han valorat especialment els projectes interuniversitaris en països en vies de desenvolupament, la previsió d'autosostenibilitat en acabar l'ajut, la inclusió de la perspectiva de gènere i la implicació dels sol·licitants en el projecte, entre d'altres aspectes.

La Comissió Avaluadora, encarregada d'escollir els destinataris de les subvencions, l'ha format Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, Quira Oms, tècnica de projectes de cooperació i cofinançament, Montserrat Tort i Lídia Fosalba, de l'àmbit de Responsabilitat Social de la Unitat de Comunicació i Projecció Institucionals, Lourdes Ventanyol Borràs, representant del PAS, Clara Riba, representant del PDI, Andrea Cabañero, representant dels estudiants, i  Margarida Gual, membre del Consell Social de la UPF.