Vés enrere La UPF presenta EDvolució, el nou marc educatiu que s'adapta als reptes del futur

L'acte serà el divendres 16 d'abril, a les 10.00 hores, i es podrà seguir en streaming a través de la web de la Universitat. Comptarà amb la participació de Jaume Casals, rector de la UPF, i Josep Lluís Martí i Manel Jiménez, vicerector per a projectes d'innovació i comissionat de comunicació i educació, respectivament, impulsors del projecte.
13.04.2021

El divendres 16 d'abril, a les 10.00 hores, tindrà lloc la presentació de les primeres conclusions de EDvolució, el nou marc educatiu que la UPF porta treballant des de fa ja tres anys. El projecte té per objectiu realitzar una reflexió institucional sobre el model educatiu de la Universitat per poder-lo adaptar als reptes que planteja el futur i les necessitats emergents dels nous estudiants. La presentació s'emmarca dins de la I-Week, Setmana de la Innovació Educativa, un conjunt d'activitats, dutes a terme entre el 12 i el 16 d'abril, per compartir amb la comunitat universitària la visió i els projectes de la UPF sobre les últimes tendències en innovació educativa.

L'acte se celebrarà a la sala polivalent de l'edifici Mercè Rodoreda del campus Ciutadella, i el públic el podrà seguir per streaming des de la web de la UPF. La conducció anirà a càrrec de Mònica Figueras, vicerectora per a projectes de compromís social i igualtat. En la primera part, intervindrà Jaume Casals, rector de la Universitat, que exposarà el marc del projecte i quina és la seva visió de la universitat del futur, i Josep Lluís Martí i Manel Jiménez, vicerector per a projectes d'innovació i comissionat per a projectes de comunicació i educació, respectivament, impulsors de la iniciativa, que concretaran l'estat del projecte i els següents passos a desenvolupar.

EDvolució és un model que ofereix a l'estudiant una visió global i versàtil per afrontar les professions del futur de manera autònoma i proactiva, i que ofereix a la societat professionals altament qualificats, tant en l'àmbit teòric com en el pràctic, amb una alta competència tecnològica i una excel·lent capacitat comunicativa

La segona part de la sessió, en format taula rodona, comptarà amb la presència d'actors rellevants de la iniciativa EDvolució: Cristina Gelpí, vicerectora per a projectes de docència; Pilar Medina, coordinadora de Grau Obert, Mínors UPF i UPF Sènior; Manel Jiménez, comissionat per a projectes de comunicació i educació; Pablo Pareja, vicerector per a projectes en l'àmbit del professorat i Ester Oliveras, delegada del rector per a la sostenibilitat.

El nou marc educatiu EDvolució

Davant la profunda i accelerada transformació que viu la societat, la Universitat Pompeu Fabra reconeix la necessitat d'un canvi en el model educatiu per poder adaptar l'aprenentatge als reptes cada vegada més globals. Com a resultat d'aquest compromís, a partir del curs 2017-2018 es va decidir començar una reflexió des de dins de la Universitat sobre la pròpia institució, la docència i el rol dels estudiants, professors i el propi personal.

EDvolució aposta per una universitat flexible, transversal, tecnològica i inclusiva, que es construeixi a si mateixa des de dins i en contacte permanent amb el seu entorn social. Posa l'aprenentatge de l'estudiant en el centre i està pensat des de la versatilitat d'aquest estudiant, des de la transdisciplinarietat i la interdisciplinarietat de l'aprenentatge individual, col·lectiu i col·laboratiu, des de la flexibilitat i obertura dels programes, la cooperació entre societat, empresa i universitat, i la integració de la docència i la recerca.

Es tracta d'un model que ofereix a l'estudiant una visió global i versàtil per afrontar les professions del futur de manera autònoma i proactiva, i que ofereix a la societat professionals altament qualificats, tant en l'àmbit teòric com en el pràctic, amb una alta competència tecnològica i una excel·lent capacitat comunicativa.

El nou marc educatiu de la UPF, EDvolució, s'estructura al voltant de sis eixos temàtics:

1. Competencies comunes UPF
  2.  Model docent
  3. Arquitectura d'aprenentatge
  4. Acompanyament als estudiants
  5. Rol del professorat
  6. Espais i recursos educatius

La transversalitat que busca impulsar EDvolució s'ha vist reflectida en projectes ja posats en marxa a la UPF. Destaquen, per exemple, el Grau Obert, un programa innovador que permet cursar assignatures de diferents estudis de grau durant el primer any; els mínors, una formació complementària a la qual poden optar els estudiants de qualsevol carrera i que s'estructura entorn a l'adquisició de competències concretes, o la reformulació arquitectònica de l'Àrea Tallers del campus del Poblenou, amb l'objectiu d'afavorir el treball col·laboratiu i interseccional entre la docència, la recerca i la transferència de coneixement, i promoure l'obertura al campus i a la ciutat.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació