Vés enrere La UPF i l’Institut Català del Sòl col·laboraran per potenciar el benestar planetari i la sostenibilitat territorial

Les dues institucions han signat un acord marc de col·laboració per fomentar la docència, la recerca i la difusió del coneixement en aquests àmbits. En virtut d’aquest acord, es crearà la Càtedra Incasòl-UPF i s’establiran sinergies entre els projectes Planetary Wellbeing (UPF) i Agenda Urbana de Catalunya (Incasòl).

26.09.2019

La UPF i l’Institut Català del Sòl (Incasòl) han signat un acord marc de col·laboració per tal de dinamitzar i fomentar la docència, la recerca i la difusió de coneixements en l’àmbit del benestar i la qualitat de vida de les persones, de la sostenibilitat del territori i del mateix planeta, com a ecosistema global.

L’acord marc, en virtut del qual es crearà la Càtedra Incasòl-UPF i s’establiran sinergies entre els projectes Planetary Wellbeing (UPF) i Agenda Urbana de Catalunya (Incasòl), té com a principal objectiu identificar solucions integrades, innovadores i interdisciplinàries en tots aquests àmbits.

La col·laboració entre ambdues institucions s'ha formalitzat amb la signatura d'un acord marc al Rectorat de la Universitat

Jaume Casals, rector de la UPF, i Albert Civit, director de l’Incasòl, han signat l’acord, que té una durada de quatre anys (prorrogables), en el decurs d’un acte que ha tingut lloc el 26 de setembre al matí al Rectorat de la Universitat. Després de la signatura, ambdós han afirmat que estan molt satisfets amb aquesta col·laboració, que de ben segur serà fructífera i beneficiosa per a les dues entitats i per a la societat.

També han estat presents a l’acte, per part de la UPF, Pelegrí Viader, vicerector  adjunt; Jaume Badia, gerent; Manuel Jiménez, vicegerent de l’Àrea de Recursos Econòmics, Contractació i Patrimoni, i Pau Fernández, responsable de Fundraising Institucional. Per part d’Incasòl, hi han assistit Pere Serra, president del Consell d’Innovació, Coneixement i Documentació, i Jordi Gaju, coordinador de projectes.

Creació de la Càtedra Incasòl-UPF

La creació de la Càtedra Incasòl-UPF suposarà la implantació d’una figura entre les dues institucions, que podrà tenir fortes implicacions i serà un pont acadèmic i institucional. Es tracta d’una col·laboració qualificada, àmplia i duradora, que serveix per potenciar les relacions de la Universitat amb el seu entorn socioeconòmic, tecnològic i cultural.

El desenvolupament de la Càtedra i designació dels seus responsables anirà a càrrec d’una comissió d’impuls, seguiment, vigilància i execució de l’acord marc. La comissió estarà formada de forma paritària per tres representants designats per la UPF, encapçalats pel vicerector adjunt de la Universitat, i tres representants designats per l’Incasòl, encapçalats pel president del seu Consell d’Innovació, Coneixement i Documentació.

Dos projectes estratègics en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible

Planetary Wellbeing i Agenda Urbana de Catalunya són dos projectes estratègics de la UPF i d’Incasòl, respectivament, que pels seus objectius i naturalesa tenen plena sintonia, i que aquesta col·laboració impulsarà. El primer vol generar energies transformadores de la mateixa Universitat i de l’entorn urbà en què es troba, mentre que el segon és un nou mètode de treball per garantir la màxima utilització del potencial de creixement de les ciutats i per afrontar amb èxit els reptes socials.

Amb Planetary Wellbeing, la Universitat  promou un ambiciós programa internacional de generació i transmissió de nou coneixement a l’entorn del concepte de benestar planetari, amb la finalitat de contribuir a resoldre els grans reptes del segle XXI. Vol ajudar a comprendre el conjunt de problemes complexos, interrelacionats i sistèmics que afronta el benestar humà, animal i del mateix planeta, com a ecosistema global.

L’INCASÒL participa activament en el procés de formulació de l’Agenda Urbana de Catalunya, un projecte liderat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, amb la participació de les administracions locals i la societat civil organitzada. Aquest procés ha de servir per definir un conjunt de propostes d’accions que garanteixin un desenvolupament sostenible  socialment, ambientalment i econòmicament de les ciutats i viles de Catalunya.

Per a més informació

Notícia publicada per: