Vés enrere La Universitat aposta per uns lavabos lliures de discriminació

La Universitat aposta per uns lavabos lliures de discriminació

La Unitat d’Igualtat de la UPF vol fer de la universitat un espai més acollidor per a tothom, instal·lant lavabos inclusius i espais on canviar-se la copa menstrual i tenir cura dels nadons

31.10.2019

Tradicionalment, els lavabos sempre han estat segregats per sexe. Però, què passa quan una persona no s’identifica amb el sexe biològic amb el que ha nascut? O quan una persona trenca amb el sistema binari de gènere? A banda d’això, els espais dels que disposa la Universitat mai han estat adequats per totes aquelles persones que volen tenir cura dels seus nadons o, fins i tot, per aquelles persones que volen fer ús de la copa menstrual.

UPF Igualtat ha engegat una iniciativa per revertir totes aquestes situacions, habilitant espais on tothom se senti còmode. Des de la unitat indiquen que la iniciativa sorgeix de la “voluntat de generar, com en altres universitats europees, espais inclusius on tothom es pugui sentir identificat”. Així doncs, s’han creat lavabos neutres i s’han mantingut alguns lavabos separats per sexe, per tal que tothom es dirigeixi al servei on se senti més còmode, evitant així discriminar les persones que no se sentin representades pels cànons binaris.

El fet de crear lavabos inclusius és una de les actuacions previstes al pla d’igualtat (acció 5.9) i a la Guia per a la incorporació de la diversitat sexual i de gènere a les universitats catalanes a partir de la Llei 11/2014. A més, també prové de les demandes d’alguns grups d’estudiants a la unitat d’Igualtat.

A banda dels espais inclusius, també s’han habilitat alguns lavabos per tal de facilitar l’ús de la copa menstrual i disposar d’espais per tenir cura dels nadons, aquests últims dirigits als pares o mares que ho requereixin. Aquestes dues apostes també sorgeixen de grups d’estudiants que, com la Unitat d’Igualtat de la UPF, volen fer que la universitat sigui un espai feminista i inclusiu amb totes les condicions.

Per a més informació

Notícia publicada per: