Vés enrere La Setmana de la Igualtat reivindica un any més la necessitat d'una universitat feminista

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora que se celebra el 8 de març, del 23 de febrer a l'11 de març s'organitzen ponències, xerrades i taules rodones per sensibilitzar la comunitat universitària sobre la necessitat d'acabar amb la desigualtat de gènere.
24.02.2021

La Unitat d'Igualtat, les comissions d'igualtat de les Unitats de Coordinació Acadèmiques (UCA), els centres adscrits i les associacions d'estudiants han treballat de manera conjunta per organitzar una nova edició de la Setmana d'Igualtat. Amb l'objectiu de sensibilitzar sobre la necessitat d'acabar amb la desigualtat de gènere i d'una universitat feminista, del 23 de febrer a l'11 de març es duran a terme xerrades, taules rodones i ponències obertes a tot l'alumnat.

"La situació sanitària ha fet que les últimes setmanes de la Igualtat es planifiquin en format en línia", explica Tània Verge, directora de la Unitat d'Igualtat, "però els objectius es mantenen: sensibilitzar i formar la comunitat universitària sobre les desigualtats de gènere persistents, incorporar l'enfocament interseccional que reconegui la diversitat de les dones en les activitats planificades i contribuir a la visibilització de la lluita de les dones a tot el món per eradicar el patriarcat".

"Els objectius es mantenen: sensibilitzar i formar la comunitat universitària sobre les desigualtats de gènere persistents, incorporar l'enfocament interseccional que reconegui la diversitat de les dones en les activitats planificades i contribuir a la visibilització de la lluita de les dones a tot el món per eradicar el patriarcat".

"El repte global per a la igualtat en aquesta situació de crisi és que quedi relegada a un segon pla, tot i ser més rellevants que mai a causa de la prevalent feminització de la pobresa i la divisió sexual de la feina que segueix assignant a les dones el treball domèstic i de cures", afirma Verge. Per això, les activitats de la Setmana de la Igualtat d'enguany abordaran temes que van des de la desigualtat laboral fins a la maternitat o la sexualitat amb l'objectiu de conscienciar i obrir debat entre la comunitat universitària. A més, es convida a compartir opinions, pensaments i imatges mitjançant piulades i publicacions amb les estiquetes #8mUPF i #DiaInternacionalDeLesDones.

Activitats obertes a tots els membres de la comunitat

El 24 de febrer tindrà lloc l'acte Discriminació laboral: més enllà de la diferència salarial, organitzada per l'associació Deba-t.org, amb la ponència d'Eva Bussalleu, doctora de la Universitat de Girona, Judit Juanhuix, investigadora, doctora en física, i activista i Daybe Juares, coordinadora de l'associació de treballadores de la llar Dones Migrants Diverses.

La Comissió d'Igualtat de la UCA de Comunicació posa sobre la taula les conclusions de la investigació "la ideologia de la maternitat intensiva com a eix de la violència simbòlica" i obre les portes a un debat col·lectiu. Per a això, organitzen la conversa Fem un cafè? Parlem de #MaternidadesOprimidas, que tindrà lloc l'1 de març a càrrec de la investigadora Mittzy Arciniega. En la sessió es convida a la comunitat universitària a participar en aquesta dinàmica amb l'objectiu de visibilitzar la col·lectivitat de les nostres emocions i oferir una mirada política a la maternitat.

El 2 de març tindrà lloc la xerrada 'Deu anys de protestes: joves, dones i moviments socials', emmarcada dins del cicle de xerrades sobre primaveres àrabs. Es tracta d'un acte coorganitzat per Deba-t.org, IEMed i la Unitat d'Igualtat, amb la ponència de la periodista siriana Zeina Erhaim. Es podrà visualitzar al canal de youtube de Deba-t.org a les 18.30 hores.

Altres de les activitats que s'emmarquen en la setmana d'igualtat són la taula rodona 'Equitat Menstrual per lluitar contra la feminització de la pobresa i el canvi climàtic', el 3 de març; al Tecnocampus organitza diverses ponències sobre sexualitat madura (4 de març) i carrera professional, salut i fertilitat (10 de març). Finalment, la Setmana de la Igualtat es tancarà l'11 de març amb l'activitat 'Graffitis feministes: els murs tinença Veu de dona'.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació