Vés enrere La Setmana de la Igualtat pel 25N torna a la plena presencialitat

La Setmana de la Igualtat pel 25N torna a la plena presencialitat

Durant les tres setmanes que duren les activitats, es reivindicarà i es reflexionarà al voltant de les diverses violències que vertebren la violència masclista. Entre altres, es faran taules rodones, conferències i formacions sobre la violència vicària, els drets reproductius, les maternitats, la interseccionalitat, l’avortament o la salut.

15.11.2021

Els campus de la UPF tornaran a viure, en format presencial, les jornades de reflexió i reivindicació que porta impulsant UPF Igualtat en els últims anys al voltant de diades importants pels feminismes. Igual que al voltant del 8 de març, Dia internacional de la dona treballadora, o el 17 de maig, Dia internacional contra l’LGTBIfòbia, ara organitza un seguit d’activitats molt diverses al voltant del 25N, el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. Com explica Lluïsa Rojas, agent d’Igualtat, “cada any intentem fer moltes activitats variades, però totes giren entorn de la violència masclista”.

Les activitats seran presencials, “malgrat la gent ha agafat el costum de fer les coses en línia, tenim ganes de tornar a fer accions sense pantalles pel mig”, assegura Rojas. A més, celebra que pugui ser així perquè “la presencialitat aporta més debat. La gent, en veure’s cara a cara, s’anima més a aixecar la mà, a preguntar, a reflexionar...”.

Una setmana que s’allarga per tres

El seguit d’activitats de sensibilització que es duran a terme sota la Setmana de la Igualtat representen una varietat i interseccionalitat a la qual es vol donar èmfasi des d’UPF Igualtat. Totes aquestes activitats es realitzaran durant les tres setmanes que comencen avui, 15 de novembre, i acabarà amb un Congrés que s’estendrà al llarg de la setmana del 29 de novembre. Excepte una formació, totes les activitats estan obertes a tothom, no només a la comunitat universitària de la UPF, sinó a la ciutadania en general.

L’associació d’estudiants deba-t.org obrirà la Setmana el 15 de novembre amb una taula rodona anomenada “Això també és violència. L’avortament i la violència obstètrica al 2021”, a càrrec de Marta Busquet i Noemí Trujillo, moderada per Cèlia Roig. El dia 17, Creación Positiva oferirà en línia una formació sobre gestió de punts liles a les associacions d’estudiants. Per últim, Maria Rodó (investigadora al grup de recerca en educació intercultural i gènere de la UB), Beatriz Cantero (Mujeres Pa’lante), Susana Rodríguez (Fundació Aroa) i Carme Riu (Dones no Standards) participaran en una taula rodona moderada per Laura Esteve (investigadora predoctoral del Departament de Dret de la UPF) anomenada “Dones, diversitat i violències. Una mirada interseccional”.

Els actes de la segona setmana es concentraran el dia previ al 25N, el 24 de novembre. Al campus de la Ciutadella s’oferirà la conferència “Altres formes de violència de gènere: la violència vicària”, a càrrec de Virgínia Garcia Aller, membre de l’associació de Fiscals Progressistes. Al vespre, al campus del Poblenou, es durà a terme l’aula oberta “Formació periodística i violència masclista”, a càrrec d’Aurora Anton, periodista i docent (CAC-ICD) i coorganitzada pels estudis de periodisme.

Al V Congrés per a l’erradicació de les violències masclistes des dels serveis socials i sanitaris es reflexionarà sobre les desigualtats en la salut, els reptes als circuits d’atenció a dones en situació de violències masclistes, els drets sexuals i reproductius, i les maternitats i criances

Finalment, es durà a terme durant la setmana del 29 i fins al 2 de desembre, en horari de 17:30 a 20:30 hores, el V Congrés per a l’erradicació de les violències masclistes des dels serveis socials i sanitaris a l’Auditori del Campus de la Ciutadella. Organitzat per Hèlia dones i amb la col·laboració de diverses entitats, oferirà un seguit de taules rodones, conferències i formacions. Es reflexionarà sobre les desigualtats en la salut, els reptes als circuits d’atenció a dones en situació de violències masclistes, els drets sexuals i reproductius, i les maternitats i criances. Per assistir a les activitats d’aquest Congrés, que clourà la Setmana de la Igualtat, cal inscripció i s’oferirà, també, l’opció de seguir-lo en línia.

05. Igualtat de gènere
10. reducció de les desigualtats