Vés enrere La Jornada Batxibac torna a la UPF després d’una aturada a causa de la pandèmia

La Jornada Batxibac torna a la UPF després d’una aturada a causa de la pandèmia

La Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge acollirà la jornada de formació del programa Batxibac amb la participació de 13 centres i 156 estudiants

31.01.2023

El dimecres 1 de febrer, l’auditori del campus del Poblenou torna a acollir després de dos cursos la Jornada de formació Batxibac adreçada a estudiants i professors que participen en el programa Batxibac arreu de Catalunya. Està previst que es reuneixin a la UPF 13 centres i 156 estudiants.

En l’organització del programa Batxibac hi col·labora la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l’Associació de Professors de Francès a Catalunya i l'Institut Francès de Barcelona.

L’acte d’inauguració començarà a les 10.00 hores amb els parlaments d’Antoni Luna, vicerector d'Internacionalització; Carme Bach, degana de la Facultat; Olivier Ramadour, Consul general de França a Barcelona; Jean Bastianelli, director del Liceu Francès de Barcelona; Max Vasseur, director de l’Institut Francès de Barcelona; i Vicenç Llorca, assessor del Departament d’Educació.

La primera conferència Le camp de Rivesaltes (66), une mémoire des conflits et des migrations du XXème siècle anirà a càrrec de Jean-François Duval, professor al Liceu Francès de Barcelona.

La segona conferència comptarà amb la presència de Laure Juanchich, agredada de cooperació lingüística a Espanya, que parlarà de Les actions de la coopération éducative i Thibaut Camboulives, responsable de l'Antenne Campus France de Barcelona, que parlarà del Campus France et vous.

La tercera i darrera conferència Histoire des grammaires du français la durà a terme Guilhem Naro, professor del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF.

Tota la jornada es gravarà i estarà disponible posteriorment a la web del Departament d'Educació.

Batxibac: la doble titulació en el batxillerat

El programa batxibac, impartit en els centres específicament autoritzats pel Departament d’Ensenyament,  permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu del batxillerat en llengua francesa i cursar les matèries Llengua i literatura franceses i Història de França. Per accedir al batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües. L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès.

04. Educació de qualitat

Per a més informació