Vés enrere La Barcelona International Summer School retorna a la presencialitat aquest estiu

La tornada a les aules permetrà recuperar els principals pilars del programa: potenciar l’enfocament pràctic i donar protagonisme a Barcelona com a escenari formatiu. Entre les novetats d’aquest any, s’inclou una ampliació del catàleg d’assignatures, amb una aposta per la narrativa audiovisual.
01.03.2022

La Barcelona International Summer School (BISS) recuperarà la seva activitat presencial amb la cinquena edició que es durà a terme durant l’estiu de 2022. Així, retorna la presència internacional a les aules i la vessant pràctica amb la qual compten els diferents mòduls del programa.

A més, aquest any se sumen nous cursos a l’oferta de la BISS, i n’oferirà fins a un total de 26 presencials. A les temàtiques habituals, com la salut pública, les humanitats, la justícia global, el gènere i la intel·ligència artificial, s’hi incorpora una potent aposta per les narratives audiovisuals.

Lucía Conte, directora dels Programes Internacionals de la UPF, explica que aquest retorn “permet que el programa recuperi el seu esperit i la seva naturalesa”. Això farà que es torni a posar el focus en la ciutat de Barcelona, amb la qual s’ha volgut comptar des del principi com a escenari formatiu. “Durant la pandèmia vam continuar oferint els cursos en format en línia”, explica, “però ara recuperarem l’enfocament cap a la ciutat que sempre hem volgut donar a la BISS, amb visites de camp, a museus, institucions, laboratoris…”.

Els estudiants de la UPF s’hi poden matricular durant el període d’automodificació de matrícula del mes de març, que tindrà lloc entre el 9 i el 10, així com entre el 15 d’abril i el 16 de juny. Els estudiants de la Universitat podran matricular-se als cursos de la BISS com a part de l'oferta acadèmica de crèdits de Formació Transversal de Lliure Elecció (FTLE). Pel que fa als estudiants de fora de la UPF, el període d’inscripcions és obert fins al 15 de juny.

Un programa orientat a la internacionalització

Conte defineix la BISS com “un dels programes més estratègics en la internacionalització de la UPF”. “Tant de portes enfora, perquè hi participen estudiants d’arreu del món, com de portes endins, perquè ens permet portar el món al nostre campus, i facilitar als nostres estudiants que puguin viure una experiència internacional des d’aquí”, afegeix. En edicions anteriors, la BISS va comptar amb estudiants de fins a més d’una vintena de països d’arreu del món.

Els cursos tenen reconeixement de crèdits (ECTS) i seran impartits en anglès, castellà o català. Estan estructurats en mòduls de diferent durada i intensitat, que poden ser combinats de manera flexible en períodes d'entre una i quatre setmanes. Com explica Conte, això facilita “flexibilitzar el currículum dels estudiants, que podran aprofitar l’estiu per obtenir altres coneixements”.

La BISS ofereix una formació avançada basada en els punts forts acadèmics de la Universitat. Hi participen membres destacats del professorat, que compartiran les seves actuals línies de recerca amb els estudiants. Les assignatures han estat concebudes com una invitació a pensar i aprendre més enllà de les disciplines tradicionals, alhora que es fa una aproximació als temes d'estudi des de perspectives teòriques, metodològiques i pràctiques.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: