Vés enrere La UPF millora en transparència i bon govern i se situa com a primera universitat catalana dins el rànquing de la plataforma DYNTRA

En aquesta avaluació externa, la Universitat, respecte a l’any passat, ha passat de 99 a 126 indicadors assolits, d’un total de 169, xifra que representa un percentatge del 74,56% de compliment. En els cinc blocs d’indicadors del rànquing, la Pompeu Fabra obté un índex de compliment del 70% o més, i destaca en Participació i col·laboració (80,95%) i Transparència institucional (75%).

04.07.2022

En el marc de l'avaluació contínua de la transparència, la UPF s’ha posicionat com a primera universitat de Catalunya i dotzena d’Espanya, en el rànquing dinàmic elaborat per DYNTRA, primera plataforma col·laborativa al món que treballa en el mesurament i gestió del govern obert a les organitzacions i per a la societat civil.

Amb un percentatge del 74,56% de compliment dels indicadors, la UPF millora posicions en aquesta classificació de transparència, encapçalada per les universitats de Múrcia, Huelva i Vigo. Respecte al 2021, la UPF ha crescut de 99 a 126 indicadors de compliment, en un llistat en què DYNTRA ha avaluat 32 indicadors nous (passant de 137 a 169).

Pere Torra: "El repte és aconseguir incorporar la transparència com a part de les tasques ordinàries que desenvolupen totes les persones que treballen a la Universitat"

Segons Pere Torra, secretari general de la UPF, "els esforços que la Universitat ha fet els darrers anys en matèria de transparència i bon govern van en la bona direcció tal com mostren els resultats de les avaluacions externes que s’estan duent a terme. Cal continuar avançant tant en la disponibilitat d'alguna informació de què encara no disposem com en la millora de la forma de la seva obtenció i lliurament. El repte és aconseguir incorporar la transparència com a part de les tasques ordinàries que desenvolupen totes les persones que treballen a la Universitat.."

Així mateix, el secretari general de la UPF destaca que "els bons resultats obtinguts són un èxit col·lectiu, fruit de la feina que fan moltes persones que treballen a les diverses unitats de la Universitat. Cada cop hi ha més consciència de la importància de la transparència per a una institució pública com la nostra i s’assumeix com una de les accions que formen part de la política d'integritat institucional de la UPF. Tractar la informació pública de manera oberta és un deure que la UPF emprèn com a forma de retiment de comptes amb la societat."

La UPF obté un 70% o més de compliment en els cinc blocs del rànquing

El rànquing, que avalua la transparència a partir de l’índex DUE (DYNTRA Universitats), inclou un total de 196 indicadors, repartits entre cinc blocs (Transparència institucional, Comunicació pública, Participació i col·laboració, Transparència econòmico-financera i Contractacions de serveis).

Pere Torra: "Tractar la informació pública de manera oberta és un deure que la UPF emprèn com a forma de retiment de comptes amb la societat"

La Universitat Pompeu Fabra, pel que fa als resultats obtinguts, destaca en Participació i col·laboració, amb un 80,95% de compliment, i en Transparència institucional, amb un 75%. En Contractacions de serveis, Comunicació pública i Transparència econòmico-financera, la UPF obté uns percentatges de compliment del 73,68%, 72% i 70%, respectivament.

Una plataforma col·laborativa per avaluar de manera oberta la informació pública

DYNTRA desenvolupa una plataforma col·laborativa que té com a objectiu mesurar la informació pública de governs, administracions públiques, partits polítics, càrrecs electes i els diferents actors socials d'una manera dinàmica, eficient, transparent i oberta.

La gestió i acompliment d'aquests índexs es fa des de la plataforma tecnològica, que possibilita una avaluació oberta del nivell de compliment, respecte als estàndards reflectits a l'índex dins de la tipologia d'organisme públic i marc de govern.

La iniciativa pretén obrir la informació a la ciutadania i a la societat civil davant dels nous reptes que planteja l'actual societat de la informació, utilitzant com a mitjà l'ús eficient de les tecnologies de la informació i el coneixement aplicat al camp de la ciència política, social i el govern obert

16. Pau, justícia i institucions sòlides

Notícia publicada per: