Vés enrere La UPF és una de les universitats de l'Estat amb un rendiment més elevat, segons el rànquing 2022 de la Fundación CyD

La Universitat, que manté la quarta posició, obté un rendiment alt en 24 del total de 37 indicadors que inclou aquesta eina interactiva i destaca en les dimensions de Recerca (tercer lloc), Ensenyament i aprenentatge i Orientació Internacional. El rànquing inclou per primer cop un apartat de disciplines STEM, on la UPF se situa en el top 5 en Matemàtiques.

15.06.2022

La UPF està considerada com la quarta universitat de l’Estat amb un rendiment global més elevat (empatada amb la tercera), la mateixa posició que ja ocupava en les dues darreres edicions, segons el Rànquing CyD 2022, elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo (Fundación CyD), i se situa en posicions capdavanteres en la dimensió de Recerca (3 posició).

La llista contempla un total de 37 indicadors (classificats en funció de tres nivells de rendiment: alt, intermedi i menor), que es reparteixen en cinc grans dimensions: Ensenyament i aprenentatge, Recerca, Transferència de coneixement, Orientació internacional i Contribució al desenvolupament regional.

Del total de 37 indicadors que inclou el rànquing, la UPF obté un rendiment alt en 24

Dels 37 indicadors, la Universitat Pompeu Fabra obté un rendiment alt en 24 (un menys que l’any passat), 6 puntua en un nivell intermedi, 5 en un nivell baix, i 2 sense dades. Això situa la universitat en la quarta posició global, per darrere de les universitats Autònoma de Barcelona i Navarra (ambdues amb 28 indicadors d’alt rendiment), i empatada amb la Universitat Autónoma de Madrid, també amb 24 indicadors de rendiment alt.

Entre les cinc dimensions del rànquing, la UPF despunta especialment en Recerca, on se situa en la tercera posició, junt amb la Universitat de Cantàbria: en aquesta dimensió, dels 9 indicadors, obté un rendiment alt en 6. D’altra banda, en les dimensions d’Ensenyament i aprenentatge (rendiment alt en 7 dels 9 indicadors) i Orientació internacional (rendiment alt en 5 dels 7 indicadors) la UPF també obté molt bones puntuacions, tot i no pujar al podi.

La novena edició del rànquing, que la Fundación CyD ha presentat avui, 15 de juny, ha analitzat 79 universitats d’Espanya (dues més que l’any anterior), que suposen el 94% de les 84 institucions que imparteixen ensenyaments de grau a Espanya, de les quals 48 públiques i 31 privades; amb 28 àmbits de coneixement (ha inclòs per primer cop Arquitectura) i 3.052 titulacions.

Com a novetat, enguany el rànquing ha analitzat l’adaptació del sistema universitari espanyol a la digitalització de l’ensenyament, les disciplines STEM i l’evolució de la dona a la carrera acadèmica. En l’apartat de STEM, el rànquing CyD ha actualitzat informació sobre deu àmbits vinculats als ensenyaments STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). En aquesta àrea, la UPF es troba entre les institucions que té un nombre més elevat d’indicadors de més rendiment en Matemàtiques, i se situa en el Top 5.

Una eina interactiva i comparativa per ajudar a prendre decisions

El rànquing CyD, que és la classificació de l’estat espanyol que inclou més universitats, utilitza la filosofia de l’U-Multirank de la Comissió Europea. Fet a partir d’indicadors relatius, vol ser una eina dinàmica, interactiva i comparativa en què sigui l’usuari qui busqui i seleccioni les universitats en base a categories que ell consideri importants, permetent una anàlisi per àmbits de coneixement.

El seu objectiu és ajudar els diferents agents del món de l’ensenyament superior: els estudiants, en la seva presa de decisions, per tal que puguin escollir la universitat que més s’adapta als seus interessos; les universitats, per tal que puguin dissenyar i desenvolupar les serves estratègies, així com als responsables universitaris, docents, investigadors, administracions públiques, empreses i altres agents socials que vulguin establir vincles amb la universitat.

Les dades provenen de diverses fonts, com ara les proporcionades directament per les pròpies institucions, dades del Ministeri d’Universitats, dades bibliomètriques i també de patents.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació