Vés enrere La fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat retorna a la presencialitat

La competició dialèctica organitzada per la UPF i impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats tindrà lloc el 27 i 28 de gener i el tema central girarà al voltant de si cal posar límits a la ciència. Reunirà equips de 24 centres de secundària de Catalunya

24.01.2022

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició d'oratòria on estudiants de 4t d'ESO, Batxillerat i FP de diferents indrets de parla catalana debaten sobre un tema polèmic i actual. L'objectiu principal consisteix a millorar les habilitats retòriques de l'alumnat, però també ofereix l'oportunitat de compartir el mateix espai lingüístic amb altres estudiants i una eina d'innovació docent pels professors.

Després de la setena edició en format virtual, el propòsit de la Xarxa Vives d’Universitats i les 22 universitats membres del projecte, és recuperar la presencialitat amb un format reduït a causa de la covid-19. En l'edició d'enguany, el debat girarà al voltant sobre si cal posar límits a la ciència, qüestió que debatran al campus de la Ciutadella els 24 equips representants dels centres de secundària.

De la fase local a la final

D'entrada, tots els centres participants a la fase de la UPF rebran una formació en oratòria prèvia a la fase local. Els finalistes i semifinalistes seran premiats per la Universitat. Els campions i subcampions de la fase local rebran una targeta d’Òptica & Auditorium valorada en 50€ per a cada membre de l'equip. A més, l'equip que aconsegueixi passar a la fase final, rebrà formació per preparar la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La fase final tindrà lloc del 30 març a l'1 d'abril a la Universitat de Barcelona. Tots els centres que passin a la fase final, un per universitat, competiran per a un primer i segon premi remunerat, així com una recompensa individual al millor orador.

És un espai d'unitat lingüística per fomentar les competències transversals dels estudiants a través de l'ús de paraula i el català com a llengua vehicular

Més enllà del reconeixement econòmic de la competició, la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és un espai d'unitat lingüística per fomentar les competències transversals dels estudiants a través de l'ús de la paraula. Aquesta competició ofereix a l'estudiant un primer contacte amb les universitats, una oportunitat perfecte per desenvolupar habilitats com la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació, l'anàlisi, la construcció d'un discurs i la presa de decisions.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: