Vés enrere Quin serà el neologisme de l’any 2021?

Quin serà el neologisme de l’any 2021?

Es tracta d’una iniciativa conjunta entre la Universitat Pompeu Fabra i l’Institut d’Estudis Catalans. Es podrà votar de l’1 al 19 de desembre entre deu neologismes diferents.

01.12.2021

Com cada mes de desembre, per vuitè any consecutiu, l’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra (OBNEO) i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) fan una crida oberta a participar en la tria del neologisme de l’any 2021.

Les entitats organitzadores han triat els deu neologismes següents per a la votació, que s’obre avui, 1 de desembre, i es tancarà el proper 19 de desembre.

• antivacunes
  • cisgènere
  • cronificar
  • disfòbia
  • distòpic-a
  • edatisme
  • monodosi
  • negacionisme
  • podcast
  • presencialitat

El dilluns 20 de desembre es farà públic el neologisme guanyador d’aquest any. Per votar només cal omplir el formulari que trobareu a www.neologisme.cat

Els neologismes guanyadors els anys anteriors han estat: estelada (2014), dron (2015), vegà –ana (2016), cassolada (2017), sororitat (2018), emergència climàtica i animalista (2019) i coronavirus (2020).

Com cada any, el neologisme guanyador serà discutit per la Comissió de Lexicogràfica de la Secció Filològica de l’IEC com a candidat per al diccionari normatiu.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació