Vés enrere Arranca una nova edició de la Fira UPF Solidària, que recupera el format presencial

Es tracta d'una trobada de trenta organitzacions i entitats del tercer sector vinculades amb la Universitat. És la novena edició i enguany combina el format virtual amb el presencial, després que l’any passat només fos virtual. La jornada física serà dimecres 20 d'octubre, de 10.00 a 14.00 hores, al campus de la Ciutadella, i la fira virtual s’allargarà fins al 22 d’octubre.

15.10.2021

La Fira consisteix, d’una banda, en diversos actes virtuals els dies 18, 19 i 22; i de l’altra, en una trobada presencial el 20 d'octubre en què les trenta entitats seran presents al pati de l’edifici Jaume I del campus de la Ciutadella.

Els actes virtuals, realitzats a través de la plataforma zoom, han començat avui al matí amb una aula oberta, en què el professor Antoni Luna, del Departament d'Humanitats, ha obert les portes a la seva classe d’Introduction to Global Studies; una taula d’experiències virtual sobre el projecte Prometeus amb el periodista del Diari El Raval Javier Alegria, i la coordinadora del projecte Gemma Domenech, moderat pel politòleg Sergi Lostao.

La segona jornada d'actes és dimarts 19: a les 12:30 hores se celebra una taula rodona sobre el dret a l'educació amb Laia Dosta, presidenta i fundadora de Djouma, Rita Grané, directora de Punt de Referència, Francisco Marro, responsable de l'àrea d'universitats del Departament d'Educació per al Desenvolupament de la delegació de de Mans Unides Barcelona, Anahita Nassir, responsable d’administració i suport als projectes de Fundació Ibo i Jorge de Ory, responsable d'Aliances Internacionals de Sonrisas de Bombay

La taula rodona "Nous reptes per al tercer sector”, clausurarà la Fira, i compta amb Hugo Coll, representant d'Azada Verde, Sílvia Delgado Castellón, responsable de desenvolupament de la xarxa territorial de Creu Roja, Fernando Díaz Alpuente, director adjunt de la Fundació Acollida i Esperança, David Díaz de Quijano, coordinador d'Oikocredit Catalunya, Cristina Planas, directora de Coravis, Irene Zendrera, directora de Transpirenaica Social Solidària. Estarà moderada per Ester Oliveras, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF.

D’aquesta manera, la Fira retorna al model anterior a la pandèmia, amb l’excepció del dinar solidari, que no es podrà fer per les mesures actuals. El retorn al model presencial és una oportunitat única perquè els membres de la comunitat universitària i el públic en general puguin conèixer una trentena d’entitats del tercer sector vinculades a la UPF, sobretot estudiants que vulguin fer un voluntariat.

04. Educació de qualitat
16. Pau, justícia i institucions sòlides