Vés enrere Es posa en marxa l'EUTOPIA Student Think Tank

Es posa en marxa l'EUTOPIA Student Think Tank

Creat en el marc de l’Aliança EUTOPIA, la iniciativa vol generar una plataforma per empoderar els estudiants i per compartir coneixements i idees. Diversos membres de la UPF hi participen de manera molt activa.
04.10.2021

La recerca té un paper central en l’experiència educativa dels estudiants a les universitats. Mentre realitzen investigacions, els estudiants poden trobar respostes a preguntes pendents, omplir buits de coneixement i obtenir informació valuosa sobre el seu camp d'interès particular. La seva experiència també pot jugar un paper important en la millora de la societat civil.

L'EUTOPIA Student Think Tank (EUSTT), creat recentment per estudiants de les nou universitats membres de l'aliança, vol construir una plataforma per compartir coneixement i incubar noves idees per contribuir al progrés de la societat. Liderat i coordinat per un grup d’estudiants molt diversificat, permet als estudiants publicar els seus treballs i recomanacions. També ofereix formació en habilitats per involucrar la comunitat estudiantil en processos d’elaboració i formulació de polítiques per crear impactes positius en la societat. La importància d’una iniciativa d’aquest tipus prové del paper central de l’educació en la seva vida, posant el coneixement a l’abast de tothom.

Entre els membres de l'EUSTT hi ha diversos estudiants de la UPF, vinculats a titulacions diverses:

• Pol Villaverde, del grau en Filosofía, Política i Economía, és el coordinador general
  • María Delgado i Garcia, del grau en Ciències Polítiques i de l'Administració i en Economia, editora en cap
  • Mireia Romero Dorchín, del grau en Llengües Aplicades, editora
  • Xavier Trilla, del grau en Negocis i Màrqueting Internacionals (ESCI-UPF), director de comunicació
  • Nil Codina, del grau en Global Studies, subdirector de comunicació

Maria Marchand, presidenta del Consell d'Estudiants d'EUTOPIA, creu que “la societat en què vivim està cada vegada més contaminada per notícies falses i desinformació. La recerca sovint és malentesa i es veu com una cosa passada de moda. Tenint en compte aquest context, crec que és fonamental que els estudiants tinguin opinió. Han d’aprofitar l’oportunitat per contribuir a la investigació, millorar el nostre món i fer-lo intel·ligible per a la societat. I l’EUST és el millor lloc per donar-los un espai per fer-ho ”.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació