Vés enrere La Barcelona International Summer School 2021 es posa en marxa en un format semipresencial

La quarta edició de l'escola d'estiu de la UPF, un programa consolidat com a eina fonamental per a la internacionalització a casa, tindrà lloc entre el 5 i el 29 de juliol. Hi participen 143 estudiants, procedents de 27 països diferents, amb una oferta de cursos diversificada i la col·laboració amb la Higher School of Economics de Moscou.

05.07.2021

La Barcelona International Summer School (BISS) 2021, l’escola d’estiu de la UPF, que enguany ha arribat a la seva quarta edició plenament consolidada com a eina fonamental per a la internacionalització a casa, ha començat les classes avui, 5 de juliol. Després de l’obligada virtualitat de l’edició 2020, el programa d’enguany, que s’allargarà fins al 29 de juliol, recupera la seva presencialitat en una part considerable de la seva oferta.

Els 143 estudiants matriculats (56% de la UPF i 44% internacionals) provenen de 27 països diferents i compartiran les aules de la BISS

La sessió de benvinguda als estudiants de la BISS 2021, que s’emmarca dins els programes internacionals de la Universitat, va tenir lloc, en format virtual, el passat  2 de juliol. Va comptar amb la participació d’Antoni Luna, nou vicerector d'internacionalització de la UPF, que va donar la benvinguda als estudiants, i també va incloure presentacions sobre el programa acadèmic i els serveis de la UPF.

Els 143 estudiants matriculats (56% de la UPF i 44% internacionals) provenen de 27 països diferents i compartiran les aules del BISS, presencials o virtuals. Els estudiants internacionals provenen majoritàriament de països europeus, però també en trobem de l'Índia, el Líban, Iran o Argentina.

Diversificació del catàleg d’assignatures, que incideixen en els punts forts de la Universitat

La quarta edició del programa inclou disset assignatures: cinc en format presencial, que s’impartiran al campus de la Ciutadella (sempre que les condicions sanitàries ho permetin) i dotze en línia (que s’ampliarien en cas que no fos possible la presencialitat, amb l’adaptació dels cursos presencials).

A l’oferta de les assignatures més habituals se n'han afegit d’altres, que es cursaran per primera vegada, en una edició que ha diversificat el seu catàleg. Algunes de les noves assignatures són “Hablar en público: retórica y oratoria”, “Music and Applied Neuroscience”, “Population Health and Well-Being consequences of Demographic Changes” o “Using Citizen Science to Fight Mosquitos”.

Els cursos tenen reconeixement de crèdits (ECTS) i seran impartits en anglès, espanyol o català, sempre en un ambient de classe internacional. Estructurats en mòduls de diferent durada i intensitat, poden ser combinats de manera flexible en períodes d'entre una i quatre setmanes.

La BISS ofereix una formació avançada basada en els punts forts acadèmics de la Universitat. Hi participen membres destacats del cos docent, que compartiran les seves actuals línies de recerca amb els estudiants participants.

Les assignatures han estat concebudes com una invitació a pensar i aprendre més enllà de les disciplines tradicionals, alhora que es fa una aproximació als temes d'estudi des de perspectives teòriques, metodològiques i pràctiques. Així mateix, el professorat pot supervisar projectes d’investigació independent.

La col·laboració amb la Higher School of Economics de Moscou, un dels aspectes més destacats

Com a part de la llarga col·laboració entre la UPF i la Higher School of Economics (HSE) de Moscou, les edicions 2021 de la BISS i de la HSE Summer School han organitzat una sèrie de conferències obertes per als participants d’ambdós programes. Tot i les diferències significatives en els temes que centren els cursos, els professors de HSE i la BISS han trobat àrees interessants per a la cooperació.

Els professors de la HSE Iliya Kiriya i Nadezhda Shilova faran classes com a professors convidats de la BISS. Parlaran, respectivament, sobre notícies falses en l’era digital (curs "Brexit, EU and Global World: Current Challenges in European Politics and Society") i sobre com pensen els economistes que la gent pensa sobre el pas del temps  (dins el curs "Time: Human Views on the Progress of Existence").

D’altra banda, els professors de la UPF Andrea Noferini (Departament de Ciències Polítiques i Socials) i Jordi Garcia Ojalvo (Departament de Ciències Experimentals i de la Salut), participaran com a professors convidats en dos cursos de la HSE, en els quals parlaran, respectivament, sobre populisme dins de la Unió Europea i ritmes cerebrals i presa de decisions.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació