Vés enrere La Setmana de la Igualtat proposa diverses activitats per ajudar a eradicar la LGBTIfòbia

Del 10 al 20 de maig, sota el paraigua de la Unitat d’Igualtat de la UPF, tindrà lloc un programa d’activitats de formació i de difusió per sensibilitzar la comunitat universitària. Destaca l'acte "Polítiques trans a les universitats" (19 de maig, 17.00 hores) que inclourà dues taules rodones, una primera sobre experiències trans i no binàries des del col·lectiu d'estudiants, amb la participació de Cyan Polo, alumni UPF, i una segona que consistirà en un diàleg entre acadèmiques i activistrans.

10.05.2021

Des que el 1990, l'Organització Mundial de la Salut va eliminar l'homosexualitat de la llista de trastorns sexuals, es va adoptar la data del 17 de maig com a Dia Internacional de la lluita contra l'homofòbia (lesbofòbia i gaifòbia), la bifòbia i la transfòbia. És una manera per recordar que cal donar sempre resposta a tota situació de discriminació, d'injustícia i de violència envers les persones per llur identitat de gènere o llurs orientacions sexuals i afectives, i que els principis d'equitat i de no-discriminació són elements fonamentals dels drets humans.

Com cada any, la UPF se suma al 17M, dia internacional contra la LGBTIFòbia, amb un conjunt d’activitats virtuals de sensibilització en el marc de la Setmana de la Igualtat, organitzades del 10 al 20 de maig per la Unitat d’Igualtat, les comissions d’igualtat de les unitats de coordinació acadèmica, els centres adscrits i les associacions d’estudiants. L'accés a les activitats (algunes requereixen inscripció) és fa a través dels enllaços inclosos en el programa accessible des de la web de la Unitat d'Igualtat. Tothom qui vulgui pot compartir fotografies, piulades i publicacions a les xarxes socials amb el hasthag #17mUPF.

Taules rodones sobre polítiques trans a les universitats i polítiques anti-gènere a Europa

Dins el programa d’enguany, destaca Políticas trans en las universidades” (19 de maig, de 17.00 a 19.00 hores, a través d'aquest enllaç), un acte organitzat per la Red Interuniversitaria LGTBIQ+, conjuntament amb les universitats de Cadis, Barcelona, València i Complutense de Madrid, que constarà de dues taules rodones. La presentació anirà a càrrec d'Ángela Rodríguez Martínez (PAM, assessora del Ministeri d’Igualtat) i Marina Echevarria, presidenta del Consejo de Participación de las Personas LGTBI (Consejo LGBTI).

La primera taula rodona, moderada per Alicia Ramajo, de la Universitat Complutense de Madrid, parlarà d’"Experiències trans i no binàries des de l'estudiantat". Inclourà la participació d’estudiants de sis universitats d’Espanya, entre els quals Cyan Polo, alumni UPF de Dret i de Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció; a la segona taula, sota el títol “Diàleg d'acadèmiques i activistrans”, intervindran Lucas Platero (Universitat Rey Juan Carlos) i Sam Fernández (Universitat de Girona), amb moderació de Gala Martínez (Universidad de Alcalá de Henares). Al final, hi haurà un bloc de conclusions, una ronda de preguntes i una clausura, a càrrec de Diego Marchante, de la Red Interuniversitaria LGBTQ.

Una altra activitat en format de taula rodona, que requreix inscripció, és “Anti-gender politics in Europe", organitzada el 12 de maig, de 15.00 a 17.00 hores, per l’UCA de Ciències Polítiques i Socials. Comptarà amb la participació de David Paternotte (Universitat Lliure de Brussel·les) i de Mieke Verloo (Universitat de Radboud dels Països Baixos), amb moderació de Giulia Marani.

Sessions centrades en els personatges LGBTI a la ficció i en prevenir la transfòbia a la Universitat

Altres activitats incloses dins de la Setmana seran una sessió d’Aula Oberta, que permetrà a tots els membres de la comunitat universitària que ho desitgin seguir una classe de l’assignatura “Teories i mètodes d’Investigació en comunicació social”, impartida per Rafael Ventura (Departament de Comunicació de la UPF) i María José Masanet (doctora en Comunicació Social per la UPF, actualment vinculada a la UB). La conferència, sota el títol “Personatges LGBTI+ a la ficció: visibilització, inclusió i protagonisme”, es podrà seguir el dia 13 de maig, de 16.30 a 18.30 hores.

Completen el programa una sessió de formació per als treballadors de la Universitat (personal d’administració i serveis i personal docent i investigador), de la qual se n'han organitzat dues sessions, el 18 i 20 de maig (a la tarda i al matí, respectivament). Seran impartides per Vítor Blanco, professor del Departament de Comunicació de la UPF, que parlarà de “Garantir el respecte a les persones trans i no binàries i prevenir la transfòbia a la universitat”. El taller “LGBTI: la i existeix”, a càrrec de “I d’intersex”, ha obert el 10 de maig al migdia el programa d’activitats.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació