Vés enrere Excel·lents resultats dels aspirants de la UPF a les proves del MIR

Excel·lents resultats dels aspirants de la UPF a les proves del MIR

Segons un informe del Ministeri de Sanitat, gairebé el 57% dels estudiants del grau en Medicina (UPF-UAB) es troben al grup de millors notes del MIR. Això els ha permès accedir amb més facilitat a la especialitat mèdica i al destí que prefereixen.

22.02.2021

Les últimes dades oficials publicades de la convocatòria del MIR 2018-2019 mostren que la UPF és la segona universitat d’Espanya en referència al percentatge d’aspirants que han superat la nota de tall, ja que van aconseguir-ho un 97% dels estudiants.

La Universitat d'Oviedo és la que té un major número d’aprovats, el 97,9% dels seus aspirants van superar la nota de tall. El “top cinc” de les facultats de Medicina amb més alumnes que superen la nota queda completada per la Universitat Internacional de Catalunya, la Universidad Católica San Antonio de Murcia i la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid.

El 57% dels graduats al curs 2018-2019 en Medicina (UAB-UPF) s'ha situat en el primer quartil, l’anomenat "grup fort" de les millors notes en les classificacions.

El 57% dels graduats al curs 2018-2019 en Medicina (UAB-UPF) s'ha situat en el primer quartil, l’anomenat "grup fort" de les millors notes en les classificacions, mentre que només un 9,4% dels mateixos es troba al "grup feble" (aquells que tenen un percentil igual o inferior a 27).

L’evolució dels estudiants que es presenten al MIR l’any de la seva graduació ha estat favorable en els últims anys. D’aquests, el percentatge que s’ha situat al primer quartil sempre ha estat al voltant del 50%. El Ministeri també ha publicat els rànquings de millors números MIR en funció de la universitat de procedència dels graduats, en el qual la UPF es troba en 9a posició.

De tots els alumnes de la UPF amb plaça MIR, el 79% ha escollit fer la residència en hospitals i centres d'atenció primària de Catalunya. El 21% restant ha escollit fer la residència MIR en tres comunitats autònomes diferents. Pel que fa a les especialitats, les més sol·licitades per a la residència MIR són: Pediatria, Anestesia, Medicina Intensiva, Hematologia, Nefrologia, Psiquiatria, Medicina General, i Cirurgia General. Els hospitals més triats pels alumnes són l’Hospital Germans Trias i Pujol, l’Hospital de Bellvitge, l’Hospital del Mar, l’Hospital de Sant Pau i l’Hospital Vall d’Hebron.

Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF,  destaca que “el més important d’aquest resultats és que són excel·lents sobre tot com a grup global d’estudiants. Tot i que els nostres estudis estan principalment encaminats a formar bons metges, amb vessants tant assistencial com investigadora i docent, és un plaer comprovar que addicionalment també destaquen a l’examen MIR”.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació