Vés enrere El Diari de Barcelona bat el seu rècord d'audiència: més de 62.000 usuaris únics el mes de gener

D'acord amb les dades de Google Analytics, el diari digital que publiquen cada dia els estudiants de la Facultat de Comunicació de la UPF ha superat les 91.000 pàgines vistes el mes de gener.

04.02.2021

El Diari de Barcelona, el mitjà d'informació digital fet pels estudiants de la Facultat de Comunicació de la UPF, va aconseguir durant el mes de gener una audiència de 62.660 usuaris únics i 91.800 pàgines vistes d'acord amb les dades de Google Analytics. Es tracta de la xifra més alta que ha aconseguit la històrica capçalera des que va ser rellançada pels estudiants de la UPF el passat 30 d'abril.

Respecte a aquest prometedor inici d'any, David Meseguer, un dels coordinadors del diari, afirma que “la prioritat mai han estat les audiències; al cap i a la fi es tracta d'una eina pedagògica per als estudiants de la universitat”. No obstant, assegura que “aquests resultats suposen un paràmetre que indica que el treball que estan realitzant els alumnes té una transcendència real”.

“Aquests resultats suposen un paràmetre que indica que el treball que estan realitzant els alumnes té una transcendència real”

El mitjà digital, creat per i per als joves, articula mitjançant les seves publicacions les preocupacions de tota una generació: els anomenats millennials o generació Z. El seguiment dels temes d'actualitat en xarxes socials, tal com es podia esperar de la generació de nadius digitals, és un dels elements clau per al públic del diari.

Tot i això, les temàtiques socials han estat els grans èxits del digital: la història d'una opositora atrapada en una carretera durant el temporal Filomena, el desnonament de Luisa en Nou Barris o un reportatge sobre la presència de persones racializadas en TV3 van ser els temes publicats al gener amb més visites.

“El públic del Diari de Barcelona es troba generacionalment en el mateix moment que els nostres redactors i redactores. Per això, el nostre objectiu és que aquest segment de la població ens conegui cada vegada més i acudeixin al diari per informar-se”

“El públic del Diari de Barcelona es troba generacionalment en el mateix moment que els nostres redactors i redactores”, explica Meseguer, “per això, el nostre objectiu és que aquest segment de la població ens conegui cada vegada més i acudeixin al diari per a informar-se”. El periodista vinculat a la UPF assegura que “els objectius del diari per a enguany són consolidar el mitjà i continuar publicant bons reportatges”, ja que és “gràcies a la bona feina dels alumnes que està tirant endavant”.

Per a més informació

Notícia publicada per: