Vés enrere El Campus Gutenberg reuneix a Barcelona més de 400 experts per debatre sobre ciència i comunicació

Durant dos dies, científics i comunicadors busquen propostes per apropar la ciència a la societat. La trobada, organitzada per la UPF Barcelona School of Management i l’Obra Social “la Caixa”, comptarà amb una trentena de conferències, tallers i debats sobre divulgació científica.
08.09.2016

Campus Gutenberg 2016El Campus del Mar de la Universitat Pompeu Fabra reunirà el proper dilluns 12 i dimarts 13 de setembre més de 400 experts en Comunicació i Cultura científica dels principals centres i institucions de recerca en la sisena edició del Campus Gutenberg. La trobada, organitzada per la UPF Barcelona School of Management i l’Obra Social “la Caixa”, comptarà amb una trentena de conferències, tallers i debats sobre divulgació científica. 'El nombre d'inscrits augmenta cada any, el que referma que el Campus Gutenberg s'ha convertit en el punt de trobada de tots aquells que treballen en l'àmbit de la comunicació i la divulgació de les ciències', explica Vladimir de Semir, director acadèmic del Màster en Comunicació Científica de la UPF Barcelona School of Management i organitzador del Campus.

Durant dos dies, científics i comunicadors buscaran propostes per apropar la ciència a la societat. En aquesta edició, es dedicarà especial atenció als nous formats per comunicar ciència a través de la música, l'humor, els còmics, les apps i fins i tot la màgia.

La inauguració tindrà lloc el dilluns a les 10 del matí a càrrec de David Comas, director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra (DCEXS); Gema Revuelta, directora del Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF) i codirectora del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental i Jordi Portabella, director de l'Àrea d'Investigació i Coneixement de la Fundació Bancària "la Caixa". A continuació, tindrà lloc ja el primer debat que es dedicarà a parlar dels índexs, els rànquings, els indicadors i altres mètriques sota el títol Com mesurem l'excel·lència i l'impacte de la ciència en l'era del Big Data?

El Campus Gutenberg comptarà aquesta edició amb quatre debats on ponents i moderadors nacionals i de renom afrontaran el present i el futur de la comunicació científica. A més, hi haurà una àmplia gamma de tallers que englobaran temàtiques molt variades relacionades amb la comunicació científica: des de com connectar amb tot tipus de públic a través del Storytelling fins com viatjar per l'oceà sense moure’s de l'aula, passant per com esdevenir un heroi de la wikirevolució o com fer servir la comunicació de la ciència com a eina contra la desigualtat.

En els diferents laboratoris d'idees es parlarà de la innovació en la divulgació ambiental, de l'art i la tecnologia com a eines que poden ajudar a l'alfabetització en salut o de noves estratègies per apropar la ciència als més joves a través, per exemple, de xarxes socials com snapchat.

Dilluns a la tarda, Jordi Camí, director general del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i de la Fundació Pasqual Maragall, parlarà de ciència i màgia i el dia acabarà amb el tradicional Beer for Science, al bar Filferro de la Barceloneta per fomentar el networking entre els participants.

Campus Gutenberg 2015El Campus Gutenberg és una iniciativa impulsada pel Màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental (UPF Barcelona School of Management) i l’Obra Social “la Caixa”, en col·laboració amb el Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF) i cada any atreu a gran part dels alumnes que han passat pel màster, els quals ocupen avui càrrecs de rellevància en centres i institucions mèdiques, ambientals i científiques.

Enllaç al programa complert del Campus Gutenberg

Imatge 2: Campus Gutenberg 2015