Vés enrere Carles Ramió i Miquel Salvador advoquen per una renovació profunda de les administracions públiques en el seu nou llibre

La nueva gestión del empleo público. Recursos humanos e innovación de la administración es presentarà el 22 de març, a la tarda, a l’auditori de la UPF-BSM, amb la presència dels dos autors, professors del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, entre d'altres participants.

21.03.2018

“L’Administració pública es juga en les properes dècades la seva pròpia supervivència. O es renova institucionalment de manera robusta i creativa o mor, desapareix”. Amb questa frase contundent, que apareix a la portada del llibre La nueva gestión del empleo público. Recursos humanos e innovación de la administración, els autors resumeixen la seva postura pel que fa al futur de les institucions públiques.

El llibre, publicat per Tibidabo Edicions SA, es presentarà el 22 de març, a les 18.30 hores, a l’auditori de la UPF Barcelona School of Management, en el decurs d'un acte que ha estat organitzat per la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, l’Associació Catalana de Gestió Pública i l’editorial, sota el títol "La nova gestió de l'ocupació pública".

La presentació comptarà amb la participació dels dos seus autors: Carles Ramió, catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la UPF, antic director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i director d’Ivàlua, gran coneixedor de l’organització i la gestió de les institucions publiques; i Miquel Salvador, degà de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat, expert en la gestió pública, la gestió de recursos humans i la col·laboració público-privada.

Estaran acompanyats per Carme Noguer, presidenta de l’Associació Catalana de Gestió Pública i cap de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu; Carles Arias, director de Recursos Humans del Consorci d’Educació de Barcelona; Juliana Vilert, presidenta de Factor Humà i cap de Recursos Humans de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i Antoni Comas, editor i director de Tibidabo Edicions, SA.

Una obra dividida en dos grans apartats que alerta de la necessitat de canvis profunds

“O les institucions públiques transformen radicalment el seu model de gestió dels recursos humans en un futur molt proper o es veuran abocades a la decadència degut a la seva insostenibilitat tant econòmica com organitzativa”, afirmen els autors de La nueva gestión del empleo público, una obra que es divideix en dos grans blocs.

En el primer bloc, de caràcter més conceptual, es presenta un diagnòstic cru i real sobre els problemes actuals de la gestió de recursos humans en les administracions publiques. Seguidament, exposa un conjunt de propostes disruptives imprescindibles per dissenyar unes administracions públiques en sintonia amb els grans canvis de l’entorn tant a nivel tecnològic, econòmic, social i polític.

En el segon bloc, que inclou una dimensió més instrumental i operativa, es concreta l’anàlisi de diferents subsistemes clau de la funció de personal, i planteja un conjunt de propostes coherents amb un model alternatiu. Entre els principals aspectes analitzats, destaquen la necessitat d'una nova ordenació de l’ocupació pública basada en els àmbits funcionals i la gestió per competències; la renovació dels sistemes de selecció; una vertadera avaluació dels resultats i una nova carrera professional alineades amb els objectius de l’organització; el desenvolupament de la gestió del coneixement o el tractament proactiu de l’envelliment dels empleats públics.