Vés enrere Campus Gutenberg, punt de trobada de la cultura i la divulgació científica

Campus Gutenberg, punt de trobada de la cultura i la divulgació científica

Els dies 15 i 16 de setembre, al Campus de la Comunicació-Poblenou celebra la quarta edició d'aquesta escola d'estiu que aplegarà 260 experts de la comunicació i a la cultura científica i que organitza el Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de la UPF-IDEC i l'Obra Social "la Caixa".
11.09.2014

Campus-Gutemberg

Els propers 15 i 16 de setembre se celebrarà,  al Campus de la Comunicació-Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, la quarta edició del  Campus Gutenberg, l'escola d'estiu dedicada a la comunicació i a la cultura científica que aplegarà 260 experts  i que s'ha convertit en el punt de trobada de tots aquells que treballen en l'àmbit de la comunicació i la divulgació de les ciències.

El Campus Gutenberg té per objectiu consolidar un espai obert que mostri els diversos canals i formats que s'utilitzen per impulsar el periodisme, la comunicació, la cultura i la divulgació científica des de tots els àmbits, així como reflexionar sobre els canvis que s'estan produint i les noves estratègies a seguir. Al mateix temps, és una excel·lent plataforma per donar a conèixer les activitats que es desenvolupen en aquest sector a les noves generacions de professionals i, en general, a l'ampli públic interessat per la divulgació científica.

La iniciativa està impulsada pel Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de l'UPF-IDEC, que dirigeix Vladimir de Semir,  i l'Obra Social "la Caixa" i compta amb la col·laboració de l'Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra i l'Associació Catalana de Comunicació Científica.

El debat inaugural del Campus que porta per títol: "Com fer més atractiva la ciència?. Com passar de la popularització a la cooperació?",  tindrà lloc el dilluns 15 de setembre a càrrec del professor Pierre Fayard, catedràtic de comunicació científica de la Universitat de Poitiers (França). Un segon debat tindrà lloc el dimarts 16 de setembre en què participarà el professor Erik Stengler de la Universitat UWE de Bristol (Regne Unit).

El programa de l'escola d'estiu s'ha elaborat a partir de les moltes propostes, rebudes de manera espontània, per part de professionals que han mostrat el seu interès i voluntat a participar i que inclou una àmplia oferta d'activitats que es concreta en una cincuantena de propostes.

En el decurs dels dos dies de l'escola Campus Gutenberg tindran lloc  debats, taules rodones per debatre en profunditat,  al llarg d'una hora i mitja, amb els ponents convidats i el públic sobre un tema d'interès general;  microdiàlegs, un format en què un expert exposa breument un projecte o una experiència per comentar-la tot seguit amb el públic; tallers i altres formes de  presentació  creatives en què diversos professionals exposen tècniques i recursos relacionats amb la divulgació científica i sessions audiovisuals amb documentals relacionats amb la cultura científica, entre altres activitats de participació networking . Tot, en definitiva, té el comú denominador d'afavorir l' intercanvi de idees i experiències entre els assistents.

Tota l'actualitat del Campus Gutenberg es pot seguir a Twitter amb el hashtag #CGutenberg

Per a més informació:

Altres notícies de recerca relacionades:

Primera edició del Campus Gutenberg, una escola d'estiu sobre comunicació i cultura científica

La segona edició del Campus Gutenberg es clausura amb èxit d'audiència

Tot a punt per celebrar la 3a. edició del Campus Gutenberg els dies 16 i 17 de setembre