Vés enrere ‘Esmorzar Europeu’ amb el president de la comissió de Llibertats Civils, Juan Fernando López Aguilar

El Diari de Barcelona, amb la col·laboració de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, organitza el dijous 2 de juny una nova sessió del cicle ‘Esmorzars Europeus’, amb el president de la comissió de Llibertats Civils, Justícia i Afers d’Interior, Juan Fernando López Aguilar (S&D). La roda de premsa (híbrida) es podrà seguir des de l’aula 55.309 de l’edifici Tànger del campus del Poblenou de la UPF i en streaming a diaridebarcelona.cat.

30.05.2022

El Diari de Barcelona, amb la col·laboració de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, organitza el dijous 2 de juny una nova sessió del cicle ‘Esmorzars Europeus’, amb el president de la comissió de Llibertats Civils, Justícia i Afers d’Interior, Juan Fernando López Aguilar (S&D). La roda de premsa (híbrida) es podrà seguir des de la sala de conferències 55.309 de l’edifici Tànger del campus del Poblenou de la UPF i en streaming a diaridebarcelona.cat.

La trobada se centrarà en l’agenda de la comissió parlamentària per la segona meitat d’aquesta IX legislatura, així com el reglament relatiu a les situacions de crisi i de força major a l'àmbit de la migració i l'asil, del qual Juan Fernando López Aguilar és ponent.

La comissió de Llibertats Civils s'encarrega de la major part de la legislació i la supervisió democràtica de les polítiques que permeten a la Unió Europea oferir als seus ciutadans un espai de llibertat, seguretat i justícia (article 3 del TUE). En fer-ho, assegura el ple respecte de la Carta dels Drets Fonamentals al territori de la UE en conjunció amb el Conveni Europeu de Drets Humans i l'enfortiment de la ciutadania europea. Consulta les competències i responsabilitats d’aquesta comissió parlamentària al Reglament.

El president de la comissió de Llibertats Civils, Justícia i Afers d’Interior es connectarà des de Brussel·les a la trobada que tindrà lloc a l’aula 55.309 de l’edifici Tànger del campus del Poblenou de la UPF (C/ de Roc Boronat, 138) i és oberta a tota la comunitat universitària i als mitjans de comunicació interessats. Després de l’exposició inicial de l’eurodiputat s’obrirà un torn de preguntes per als estudiants presents a l’acte. Els mitjans de comunicació també podran formular preguntes, però es prioritzaran les dels estudiants del Diari de Barcelona. La sessió serà presentada i moderada pel coordinador del Diari de Barcelona, Roger Cassany.

Aquest serà el segon dels “Esmorzars Europeus del DdB”, que es faran periòdicament els propers mesos al campus del Poblenou de la UPF i que comptaran amb càrrecs institucionals al Parlament Europeu com a convidats.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació