Vés enrere Comunicat de la direcció de la Universitat Pompeu Fabra

Comunicat de la direcció de la Universitat Pompeu Fabra

14.03.2023

Davant la informació apareguda en un mitjà de comunicació relativa a uns presumptes casos d’assetjament laboral, la UPF vol posar de manifest:

1. Que l’anterior rector de la Universitat va incoar un expedient disciplinari per esclarir els fets (amb data 13 de febrer del 2023), que actualment s’està tramitant. Els expedients disciplinaris constitueixen l’instrument més fort de què disposen les universitats per esbrinar potencials conductes irregulars i estan subjectes a unes normes de deguda confidencialitat.

2. Que la rectora ha sol·licitat a la persona que instrueix l’expedient disciplinari que el procediment es tramiti amb la màxima celeritat possible, respectant els terminis previstos a la legalitat —que es poden allargar fins a un temps màxim d’un any— i amb tot el rigor i amb la garantia dels drets de totes les parts afectades.

3. Que la UPF ha iniciat d’ofici un procés de revisió dels mecanismes i els procediments de què disposa per canalitzar i resoldre casos que puguin afectar el benestar de les persones, amb l’objectiu d’identificar possibles aspectes susceptibles de millora. El compromís amb el benestar del conjunt de la comunitat és i ha de continuar sent un principi fonamental de la Universitat Pompeu Fabra.

14 de març del 2023