Vés enrere Alumni del grau en Comunicació Audiovisual premiats al Festival de cinema de Màlaga

Alberto Dexeus va ser reconegut pel curt “Todos los días domingos”, mentre que Meritxell Colell va rebre el premi a Millor Direcció en la secció ZonaZine per la pel·lícula “Dúo”.

29.03.2022

Dos alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF han estat reconegut per les seves obres en la 25a. edició del Festival de cinema de Màlaga que es va celebrar la setmana passada. Es tracta d’Alberto Dexeus, pel seu curt “Todos los días domingos”, que va guanyar la Biznaga de Plata Premi del Públic, i Meritxell Colell, que es va endur el premi a la Millor Direcció en la secció ZonaZine per la pel·lícula “Dúo”, guardó que ja havia guanyat anteriorment amb el film “Con el viento”.

Todos los días domingos”, de l’alumni Alberto Dexeus va sorgir com a projecte final del Postgrau de Muntatge de la UPF Barcelona School of Management en col·laboració amb Boogaloo Films. La peça, tutoritzada pels professors Gonzalo de Lucas i Ana Pfaff, docents del Departament de Comunicació de la UPF, té una durada de 15 minuts. Dexeus proposa un (auto)retrat sense rostre per reflexionar des de l'experiència sobre els anomenats trastorns mentals.

La trajectòria del director ve precedida per un Treball de Fi de Grau exitós. És el cas de la pel·lícula Les perseides, que va codirigir i que va tenir un gran recorregut en festivals, fins a la seva estrena en sales comercials.

D’altra banda, Meritxell Colell, alumni i professora del Departament de Comunicació, va presentar a competició la pel·lícula “Dúo”. En aquesta ocasió, reprèn la història de la Mònica (Mònica Garcia), la ballarina protagonista de la seva anterior pel·lícula 'Con el viento'. Ara, la protagonista ha deixat el seu poble de Burgos i està de gira amb la seva parella pel nord d'Argentina on hi porta un espectacle de dansa.

És en plena gira amb la seva parella quan la protagonista se n’adona de l’absurditat d’un viatja que revela la distància entre ells dos després de 25 anys junts. Entre pors, desitjos i records, escollirà quin camí emprendre.

"Dúo" està produïda per Polar Star Films en coproducció amb Pensilvania Films, Paraiso Production i Manufactura de Películas.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: