Vés enrere El grau en Publicitat i Relacions Públiques impulsa Response UPF, una plataforma de comunicació responsable

Conjuga el voluntariat i les metodologies d'aprenentatge-servei per desenvolupar campanyes o accions puntuals de comunicació estratègica per a entitats del tercer sector i iniciatives solidàries que no disposin dels recursos econòmics necessaris.

14.02.2023

RESPONSE UPF és una Plataforma de Coneixement per a la Comunicació Estratègica Responsable, vinculada al grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF, que té l’objectiu d’oferir estratègies i solucions comunicatives a fundacions, ONGs i iniciatives solidàries, a través de metodologies d'aprenentatge-servei i voluntariat per part de l'alumnat. La plataforma està formada per alumnat del grau en Publicitat i Relacions Públiques i està coordinada per Lluís Trillo, professor associat del Departament de Comunicació.

Des del grau en Publicitat i Relacions Públiques fa temps que es treballa en l’orientació cap a la comunicació responsable a través de la creació d’assignatures vinculades a aquesta idea o el disseny de plans docents que contemplen objectius de desenvolupament sostenible -com ara la igualtat de gènere, l’erradicació de la pobresa, la sostenibilitat o el consum responsable-. Aquests elements que el grau ha anat integrant a la seva docència pretenen formar futurs professionals ètics i responsables envers les necessitats socials. “La creació d’aquesta plataforma estable és una aposta per la concreció de la comunicació responsable en la qual ja fa temps que treballem” afirma Mònika Jiménez-Morales, directora del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF.

La plataforma està específicament orientada a l’alumnat dels graus en Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme de la UPF que vulgui col·laborar en la iniciativa, però també a qualsevol alumne de la Universitat que tingui ganes de participar-hi. A través de RESPONSE UPF els estudiants tindran la possibilitat de crear campanyes i de desenvolupar estratègies i accions de comunicació reals que les entitats sol·licitants duran a terme i que comptaran amb el suport de la UPF. Totes aquelles estratègies o accions de comunicació dutes a terme per RESPONSE UPF es regeixen pels principis d'honestedat, equilibri, respecte, transparència, coherència, sostenibilitat, bidireccionalitat i equitat que caracteritzen la comunicació responsable.

Els primers encàrrecs

La participació de l’alumnat és un dels pilars fonamentals de la plataforma: “Des del principi hi ha hagut un intercanvi d'idees amb estudiants, compartint aquests primers encàrrecs, on ja s'està treballant amb algunes organitzacions. El primer encàrrec va ser una sessió de treball amb alumnat de primer, on es va presentar Response, i es va demanar crear "copys" per presentar Response als alumnes de la UPF. I amb aquests textos s'ha creat l'slider de capçalera del web”, explica Lluís Trillo, coordinador de la plataforma.

Response UPF s’estrena aquesta setmana amb quatre projectes en desenvolupament; el Bivac solidari al Castell de Montjuic per recollir fons per a la Fundació Arrels; l’entitat Superacció, que impulsa la superació personal de persones joves en risc d'exclusió social a través de l'esport, l'activitat física, l'educació i l'acompanyament emocional; l’associació Djuma, creada per l’alumni del grau en Publicitat i Relacions Públiques Laia Dosta, que treballa per garantir una salut i educació inclusives, equitatives i de qualitat, així com l’empoderament de la dona a Mali; i la fundació Kalida, que crea centres de suport a persones amb càncer, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia dels hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin, així com als seus familiars, amics o cuidadors.

04. Educació de qualitat
10. reducció de les desigualtats