Vés enrere Eusebi Colàs participarà en una recerca per desenvolupar noves polítiques de dret del treball a la Unió Europea

El professor de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la UPF ha estat un dels deu investigadors escollits en el marc d'un projecte organitzat per la Universitat d'Oxford i finançat per la British Academy for the Humanities and the Social Sciences.

28.05.2015

Eusebi Colàs, professor lector de l' àrea de Dret del Treball i de la Seguretat Social i membre del greDTiSS, ha estat un dels deu investigadors de la Unió Europea escollits, en el marc d'un procés de selecció competitiu international, per a participar en el projecte de recerca " Future Directions in EU Labour Law".

El projecte, organitzat per Jeremias Prassl, Fellow of Magdalen College (Universitat d'Oxford), és finançat per la British Academy for the Humanities and the Social Sciences mitjançat un British Academy Rising Star Engagement Award (BARSEA).

El dret del treball europeu es troba davant un moment crucial. Malgrat que la situació econòmica sembla recuperar-se de la crisi financera en molts països, els treballadors veuen com disminueix la seva participació en aquesta recuperació.

Després de l'elecció del nou Parlament Europeu i la formació d'una nova Comissió, la crisi en curs ha de situar-se en un lloc central en la cerca dels responsables polítics per trobar noves orientacions i prioritats. En aquest marc s'insereix el projecte de recerca, que reuneix alts funcionaris de de diverses institucions de la Unió Europea i joves acadèmics seleccionats entre els 28 estats membres.

Fer accessible la recerca als responsables politics

A partir de la celebració d'un workshop al Magdalen College d'Oxford el proper 3 de juliol, cadascun dels investigadors col·laborarà amb un mentor sènior; fruit d'aquest debat, es podran desenvolupar propostes de polítiques o un paper. D'aquesta manera, el projecte proporciona als joves acadèmics una perspectiva en profunditat sobre la formulació de polítiques a la UE, fent accessible la seva recerca als responsables polítics.

Les conclusions es presentaran a acadèmics d'alt nivell i interlocutors socials en el decurs de la conferència INLACRIS que tindrà lloc a Cagliari (Sardenya) el 17 i 18 de desembre de 2015, i s'espera que siguin publicades en un volum editat als Studies of the Oxford Institute of European and Comparative Law series (Hart / Bloomsbury Publishing).

Eusebi Colás Neila va obtenir la llicenciatura en Dret (1998), el Diploma d'Estudis Avançats (2002) i el Doctorat europeu (2009) a la UPF. Ha estat professor a la Universidad Carlos III de Madrid (2000-2001), professor-tutor de la UNED a Barcelona (2001-2003), consultor de la UOC (2010-2011) i tutor acadèmic del màster en Dret del Treball i de la Seguretat Social que s'imparteix a l'IDEC-UPF (2003-2011).

Les seves principals línies de recerca són els drets fonamentals dels treballadors i les TIC; els drets col·lectius i les TIC; la noció de treballador des d'una perspectiva comparada i les reformes en matèria de seguretat social i la protecció social.