Back 10/07/2019 | Populistes, nacionalistes i euroescèptics al nou parlament europeu. Quines polítiques europees ens esperen per als propers anys?

3a. edició del taller sobre la UE per a docents d'educació secundària
12.06.2019

Les eleccions al Parlament Europeu de maig de 2019 han modificat l'escenari polític europeu, augmentant el nombre d'eurodiputats amb posicions poc proclius al projecte d'integració europea. Quin serà l'impacte de l'emergència dels populismes i els nacionalismes sobre la vida dels i de les europees?

L'objectiu general del curs és reflexionar conjuntament sobre com familiaritzar els docents sobre alguns conceptes polítics i politològics d'interès actualment. Entre els objectius específics del curs, ens centrarem en:

• com presentar de forma simplificada el debat polític actual sobre el present i el futur de la UE;
  • com presentar instruments didàctics i pedagògics útils per introduir els temes europeus als instituts d'ensenyament secundari.

Imparteixen    › Andrea Noferini, Departament de Ciències Polítiques (UPF)

› Concepción Muñoz, Centre de Documentació Europea (UAB)

15:00 h  Presentació dels participants i formulació de les primeres preguntes, necessitats i interessos sobre la UE en el context de l’activitat docent

15:30 h  Populistes, nacionalistes i euroescèptics al nou Parlament Europeu. Quines seran les prioritats polítiques per als propers anys?

16:30 h  Pausa cafè

17:00 h  Com introduir els conceptes de populisme, nacionalisme i nous partits radicals als estudiants?

17:45 h  Presentació de recursos per a escoles i instituts

18:45 h  Torn de preguntes i tancament del curs

? Lloc: UPF – Campus Ciutadella
(aula 20.179 - edif. Jaume I)  |