Vés enrere Lliçó inaugural de l'Escola d'Enginyeria a càrrec de Gabby Silberman

Lliçó inaugural de l'Escola d'Enginyeria a càrrec de Gabby Silberman

Ens plau convidar-vos a la lliçó inaugural de l'Escola d'Enginyeria a l'Auditori del Campus Poblenou, que es durà a terme el proper dimarts 9 de novembre a les 12.30 h.

27.10.2021

El Departament d’Enginyeries i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), acollirà, el proper 9 de novembre, la lliçó inaugural del nou curs 2021-2022.

Enguany, l’acte anirà a càrrec de Gabby Silberman, Director General del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) i professor adjunt al nostre Departament.

El professor Silberman va completar el seu doctorat en informàtica a la State University of New York, a Buffalo i, des de llavors, ha ocupat càrrecs com a professor titular al Technion Israel Institute of Technology, líder de grup a IBM T. J. Watson Research Center, director del programa a l'IMB Toronto Lab i professor adjunt a la Universitat de Waterloo, al Canadà. També fou Vicepresident Senior i Director del CA Labs, Cap Científic a la Owl Computing Technologies, Director Executiu d’Investigació a DELL, professor adjunt a la Texas A&M University i director científic a Cerebri Al, abans d'agafar la direcció del BIST.

El professor Silberman és un inventor actiu amb 37 patents emeses, i dóna suport, de manera ferma, a la diversitat, l’educació i a una col·laboració encara més estreta entre les institucions de recerca, la indústria i la societat.

Així doncs, gràcies a la seva àmplia trajectòria investigadora tant en el sector privat com acadèmic, ens presentarà una ponència que serà, de ben segur, una bona oportunitat per aprendre i obrir nous horitzons.

T'hi esperem!

Si no t'és possible venir a la ponència de manera presencial, aquí tindràs la possibilitat de veure-ho en streaming:

Títol: Where will Quantum Technologies Take Us?

Abstract: Una segona revolució quàntica, impulsa, quasi a diari, nous descobriments en el camí cap a l’explotació de la física quàntica per a les seves aplicacions tecnològiques, les quals, podrien tenir un impacte radical en tots els aspectes de la nostra vida; des de la previsió meteorològica fins al disseny de nous medicaments, des de l’encriptació de dades fins a la gestió de l’economia. Les tecnologies quàntiques poden ser un element facilitador o pertorbador, sempre depenent de com juguin les seves cartes els investigadors, la indústria i els governs. En aquesta xerrada es posaran en valor les activitats relacionades amb la recerca quàntica a Catalunya en els àmbits de la comunicació, la simulació, la informàtica, la detecció i les infraestructures i, es presentaran exemples de la seva aplicació per spin-off dels centres CERCA de l'institut de Ciència i Tecnologia de Barcelona (BIST)