Vés enrere La relació simbiòtica entre Universitat i cultura, tema central del número 8 de la revista 360upf

La revista digital de la UPF que fa un repàs de l’actualitat a partir d’un format innovador, acaba de publicar un nou número. La importància de la cultura com a línia estratègica n’és l’eix principal, amb reportatges i entrevistes sobre el tema i articles d’opinió d’experts. També incorpora una entrevista a Oriol Amat, nou rector de la Universitat Pompeu Fabra.

10.06.2021

El número 8 de 360upf, la revista digital de la Universitat que fa un repàs de l’actualitat a partir d’un format innovador, s’acaba de publicar. La importància de la cultura com a línia estratègica n’és l’eix principal. Una aposta que a la UPF s’ha anat cuidant i potenciant en cada canvi d’equip de govern i que ha desembocat, de manera natural, en l’ambiciós Programa de Cultura de la UPF, que recull la bona herència històrica acumulada fins ara i li afegeix un nou gir per potenciar-la encara més entre la comunitat universitària.

Al voltant d’aquest tema, el número de primavera de la revista, disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès), hi dedica diverses seccions. “Comunitat” fa un ampli repàs de les principals accions culturals desenvolupades fins al moment; al “Zoom” s’entrevista a Virgínia Soler (BIRCH), estudiant del grau en Global Studies, que fa servir la música com a element de reivindicació contra el canvi climàtic. A més, per aprofundir en l’anàlisi, la secció “Calidoscopi”, sota el títol “Universitat i cultura”, inclou articles d’opinió d’experts de l’àmbit cultural. Finalment, les seccions “Des del campus”, amb un reportatge sobre l’obra “Punktocràtor”; “Tres60”, amb una peça sobre el “Maria Canals porta cua”; i el “Quiztime”, centrat en la figura de Dostoievski, completen la part cultural.

A banda d’aquestes peces, la revista 360upf incorpora una extensa entrevista a la secció “Protagonista” amb Oriol Amat, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat i nou rector de la UPF des del passat mes de maig. En ella repassa les principals línies del mandat que tot just comença.

Complementen aquesta edició de la revista la secció “Innova”, amb un reportatge dedicat a la spin-off Lucid Technologies, que proporciona nous productes tecnològics per millorar automàticament el color de les produccions cinematogràfiques; el reportatge “En xarxa”, que repassa els quinze anys de la convocatòria d’ajuts per a la solidaritat i la cooperació al desenvolupament de la UPF; i les entrevistes a Angela Y. Davis, a la secció “A fons”, flamant doctora honoris causa per la UPF, i a Ton Mansilla, alumni del grau en Dret, a la secció “Els nostres alumni”.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació