Vés enrere Un llibre coeditat per Giovanni Geraci actualitza el coneixement sobre els drons i les seves aplicacions

Investigador de el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i Distinguished Lecturer per l'IEEE Communications Society, ha publicat l'obra UAV Communications for 5G and Beyond (Wiley IEEE, decembre 2020).

20.05.2021

Els vehicles aeris no tripulats (UAV), també coneguts comunament com drons, són avions pilotats per control remot amb programes informàtics integrats i sense cap ésser humà a bord. Històricament, els UAV es van utilitzar principalment en aplicacions militars. En els últims anys, l'entusiasme per l'ús d'UAV en aplicacions civils i comercials s'ha disparat, gràcies a l'avanç de les tecnologies de fabricació de UAV i la seva reducció de costos, fent-los més fàcilment accessibles a el públic.

Avui dia, els UAV han trobat nombroses aplicacions en una proliferació de camps, com ara en inspecció aèria, fotografia, agricultura de precisió, control de trànsit, recerca i rescat, lliurament de paquets i telecomunicacions, entre altres. Es preveu un creixement exponencial de la indústria mundial de vehicles aeris no tripulats en els propers anys.

L'investigador del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF Giovanni Geraci, recentment nomenat Distinguished Lecturer per l'IEEE Communications Society i expert en aquest àmbit, coedita el llibre UAV Communications for 5G and Beyond (Wiley IEEE, desembre 2020), que conté una descripció general completa de les possibles aplicacions, arquitectures de xarxes, troballes d'investigació, tecnologies habilitadores, resultats de mesuraments experimentals i estandarditzacions de la indústria per a comunicacions UAV en sistemes cel·lulars. El llibre contempla tant la infraestructura per a l'estàndard LTE (Long Term Evolution) existent, com també els futurs sistemes 5G i posteriors.

L'obra cobreix una varietat de temes que seran d'interès tant per a estudiants com per a professionals. Es discuteixen qüestions de detecció i identificació d'UAV, així com el posicionament de vehicles aeris autònoms. Els editors ofereixen als lectors l'oportunitat de millorar la seva capacitat de planificar i dissenyar drons de cara al creixement explosiu de drons previst per a un futur immediat, en paral·lel als nous sistemes de comunicació que venen 5G i més enllà. Els lectors aprendran sobre una àmplia varietat de temes pràctics i oportuns sobre vehicles aeris no tripulats, com per exemple:

• Mesura de rendiment per a vehicles aeris a través de xarxes cel·lulars, particularment pel que fa al rendiment LTE existent.
  • Coordinació d'interferències intercel·lulars amb drons
  • Entrades i sortides múltiples antenes (MIMO) per a comunicacions mòbils UAV, inclosa la formació de feixos, la repressió de la interferència i el rendiment dels canals C & C (Command and Control) d'enllaç directe.
  • Estandardització 3GPP per UAV amb suport cel·lular, inclosos els requisits de tràfic de UAV, modelat de canals i desafiaments d'interferència
  • Optimització de trajectòria per a comunicacions UAV

UAV Communications for 5G and Beyond és una obra de referència per a enginyers i investigadors professionals que treballen en el camp dels vehicles aeris no tripulats, i també idoni per a estudiants de programes de màster i doctorat que investiguen en la integració de UAV en sistemes de comunicació cel·lular.

Llibre de referència:

Yong Zeng (Editor), Ismail Güvenç (Editor), Rui Zhang (Editor), Giovanni Geraci (Editor), David W. Matolak (Editor) (2020), UAV Communications for 5G and Beyond, ISBN: 978-1-119-57569-6,Wiley-IEEE Press, pàgs. 464.

Per a més informació

Notícia publicada per: