Vés enrere Participa i explica'ns quines sensacions tens quan escoltes música!

Participa i explica'ns quines sensacions tens quan escoltes música!

Els grups de recerca en Tecnologia Musical i en Tecnologies i Educació llancen una campanya d'anotació musical lligada al projecte TROMPA amb recomanacions de música per als participants. Una iniciativa oberta a tothom, accessible a través de la plataforma del projecte.

03.02.2021

Els grups de recerca en Tecnologia Musical (MTG) i en Tecnologies i Educació (TIDE),  del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, estan llançant una campanya d'anotació musical oberta a públic en general, la tercera i última del el projecte TROMPA,  dedicada a treballar les sensacions que generen la música entre els seus oients. La campanya  aplica la intel·ligència artificial a les preferències musicals dels usuaris.

"Tot i que intentem analitzar la percepció emocional de la música, també podem utilitzar la tecnologia per induir la nostra percepció. Així doncs, volem estudiar com funcionen aquests mecanismes per implementar noves tecnologies i aplicacions", afirmen els coordinadors de la campanya membres del MTG.

Participació oberta als amants de la música i al públic en general

Els participants han de seguir un itinerari virtual que els guiarà per diverses músiques amb l'objectiu d'anotar les sensacions que els provoca l'audició musical a partir d'unes qüestions que hauran de respondre. Els col·laboradors podran fer anotacions a diari i, a canvi, rebran recomanacions personalitzades en funció de les seves anotacions.

Per participar-hi només cal iniciar la sessió a la plataforma fent servir un compte de Google, aleshores tota la comunicació relacionada amb el projecte s'enviarà a aquest compte de correu. Després d'emplenar un registre i seguir un tutorial, l'usuari ja pot fer anotacions i rebre les recomanacions musicals d'acord amb el seu perfil.

Amb l'objectiu de treballar en els algoritmes de la recerca que estem duent a terme amb intel·ligència artificial aplicada a la música dins del projecte TROMPA

"Aquesta iniciativa col·laborativa entre usuaris i investigadors ens permet treballar en els algoritmes de la recerca que estem duent a terme amb intel·ligència artificial aplicada a la música", expliquen els coordinadors del MTG.

Accés a la plataforma del projecte clicant aquí

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació