Vés enrere La UPF, sòcia fundadora de LegalTech Hub, l’agrupació de tecnologia legal de Barcelona

L’associació, en la qual participen diverses universitats, empreses i institucions, neix amb l’objectiu d’impulsar la transformació digital en l'àmbit jurídic.

13.03.2020

La UPF participa com a sòcia fundadora a LegalTech Hub, la primera agrupació d'empreses i institucions dedicades a la tecnologia aplicada als serveis legals a Barcelona, que neix amb l’objectiu d’impulsar la transformació digital en l'àmbit jurídic. A banda de la UPF, també hi col·laboren la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, institucions com PIMEC i el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, despatxos d'advocats com Cuatrecasas, Across Legal, Roca Junyent i ETL, empreses com Banc Sabadell, Deloitte, VLex i startups com Red Points, Bigle Legal, Signaturit i Pridatect.

LegalTech Hub sorgeix en un moment en què la prestació de serveis legals està en ple procés de canvi per l'arribada de nous actors i tecnologies. Segons la presidenta de l’entitat, Laura Urquizu, en aquest context de transició és “fonamental” agrupar els actors del sector legal i la indústria proveïdora de tecnologia i serveis per trobar vies de “creixement i transformació digital”.

El vicerector per a projectes en l'àmbit de la recerca de la UPF, Enric Vallduví, considera que la iniciativa “generarà sinergies positives entre les institucions que fan formació, recerca i transferència en dret i en enginyeria informàtica i els proveïdors de serveis legals i de serveis legaltech”.

La participació de la UPF a l'associació és especialment pertinent per als departaments de Dret i de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. En la faceta investigadora, la Universitat hi aporta “coneixement legal i tecnològic i potencial de col·laboració amb els proveïdors de serveis en projectes de transferència de coneixement i tecnologia”, explica Vallduví. En la seva faceta formativa, la UPF “ha d'aprofitar el marc de l'associació per conèixer les necessitats del sector i l'impacte de les novetats tecnològiques en el dia a dia de la professió jurídica, de manera que pugui preparar els estudiants, tant en dret com en enginyeria informàtica, de manera òptima”, afegeix.

El LegalTech Hub té la intenció d’elaborar informes sobre les tendències i l’estat de desenvolupament de les tecnologies en l’àmbit jurídic, i també organitzarà trobades periòdiques perquè els agents del sector comparteixin coneixements, necessitats, reptes i inquietuds. De fet, va dur a terme la primera sessió d’aquestes característiques el passat 25 de febrer, en el marc de les jornades sobre tecnologia, emprenedoria i innovació Tech Spirit Barcelona. De cara al futur, l’associació vol exportar el seu model o coordinar-se amb iniciatives semblants a altres ciutats d’Espanya i Europa.

Per a més informació

Notícia publicada per: