Vés enrere 34 empreses i entitats de les indústries culturals i creatives i del sistema d’R+D+I de Catalunya s’uneixen per promoure de manera col·laborativa la innovació

La Universitat Pompeu Fabra ha acollit avui la primera trobada dels agents del sector cultural i creatiu català de la Comunitat RIS3CAT Media, que coordina el centre tecnològic Eurecat i que suposarà una inversió de 13.688.490 euros per a desenvolupar vuit projectes col·laboratius en R+D+I durant els propers quatre anys, amb l’objectiu de contribuir a l’impuls i al canvi del sector i a posicionar Catalunya com a referent a escala internacional.

05.03.2020

La Universitat Pompeu Fabra ha acollit avui la primera trobada dels agents del sector cultural i creatiu català de la Comunitat RIS3CAT Media, que coordina el centre tecnològic Eurecat i que suposarà una inversió de 13.688.490 euros per a desenvolupar vuit projectes col·laboratius en R+D+I durant els propers quatre anys, amb l’objectiu de contribuir a l’impuls i al canvi del sector i a posicionar Catalunya com a referent a escala internacional.

Per primera vegada, 34 empreses, entitats i institucions de les indústries culturals i creatives i organitzacions d’R+D+I de Catalunya col·laboraran amb el repte de transformar el coneixement i la tecnologia en valor econòmic, social i cultural i desenvolupar noves oportunitats de producció, difusió i consum culturals.

La Comunitat RIS3CAT Media suma 13,7 milions d’euros d’inversió en vuit projectes d’R+D+I en el sector cultural i creatiu català

Aquest pla d’actuacions de la Comunitat RIS3CAT Media percebrà un ajut de 6.000.000 euros de part del Govern de la Generalitat de Catalunya, concedits per ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa.

En aquesta línia, la Comunitat RIS3CAT Media integrarà ciència, tecnologia i creativitat i abordarà àmbits com la Intel·ligència Artificial i l’automatització; les dades massives i l’anàlisi de dades; la hiperpersonalització; el desenvolupament de nous formats; la  interacció humà-màquina i la tecnologia hàptica; la computació al núvol; les xarxes de nova generació; la ciberseguretat i la criptografia; les xarxes socials i l’economia col·laborativa, i la immersivitat, la realitat virtual i la realitat augmentada.

Un pla d’actuació estructurat en vuit projectes d’innovació

La Comunitat RIS3CAT Media durà a terme vuit projectes d’innovació, dels quals, Eurecat liderarà PICAE, que estudiarà models innovadors de recomanació de continguts audiovisuals i editorials, i Mironins, que redissenyarà les visites als museus a través de la narrativa transmèdia, la gamificació i les noves tecnologies.

Per la seva banda, i2cat encapçalarà ViVIM, un projecte amb el propòsit d’avançar en la generació d’un nou format audiovisual basat en el vídeo omnidireccional.

La Universitat Pompeu Fabra liderarà els projectes nanoMOOCs, que definirà i desenvoluparà un nou format audiovisual i editorial que integrarà un conjunt de recursos d’aprenentatge multimèdia; Engagement, per al disseny de tecnologies que permetin la interacció dels continguts exhibits en els museus i les experiències dels propis usuaris, i EDvidence, que té per objectiu crear una metodologia que intervingui en els processos d'innovació i d’organització d'empreses orientades al canvi pedagògic i cultural.

Els vuit projectes incidiran fins al 2022 en àmbits com la Intel·ligència Artificial, l’anàlisi de dades, la hiperpersonalització, la ciberseguretat i el desenvolupament de nous formats, entre d’altres

IDENTIT@RT, liderat per Connociam, crearà una plataforma per a la gestió del copyright d’obres creatives que permeti co-crear, exposar, comercialitzar, llicenciar i distribuir les obres a través d'un nou mercat virtual, mitjançant tecnologies com Blockchain.

Així mateix, Creactivitat liderarà ZINKCAT, que desenvoluparà un protocol dirigit a dissenyadors i agències de màrqueting que els permetrà establir les bases conceptuals per crear disseny connectat i millorar l’experiència de l’usuari.

La Comunitat RIS3CAT Media és una de les Comunitats RIS3CAT acreditades per la Generalitat de Catalunya a través d’ACCIÓ, amb el repte de transformar el coneixement i la tecnologia en valor econòmic i social. RIS3CAT Media està coordinada pel centre tecnològic Eurecat.

La Comunitat RIS3CAT Media està integrada per: ARA - Edició d’Empresa Periòdica, BMAT Licensing, Centre de Visió per Computador (CVC), Connociam Consulting, Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), Cornelius Films, Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), CREACTIVITAT 2001, Ediciones Don Bosco (EDEBÉ), Enciclopèdia Catalana, Estudio Bay (Visyon), Eurecat, Fundació Antoni Tàpies, Barcelona centre de Disseny (BCD), Fundació Joan Miró, Grup Include 3, Internet i Innovació Digital a Catalunya (i2CAT), Incubation and Open Innovation Services (PENINSULA), Indissoluble, Konodrac, Lavinia Next (Grup Lavínia), Lead to Change, Mobile Media Content (MMC), Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Nextret, Ormograf (Grup Ormo), Penguin Random House, Rebold Marketing and Communication, S.B.S. Seidor, Soft for you, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Wildbytes.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació