Vés enrere L’espai neuràlgic i transversal “En residència a l’àrea Tallers”, ja és una realitat al campus del Poblenou

Un espai dedicat a la gestió del coneixement i la producció cultural que aplegarà sis projectes. Han estat escollits per un comitè de selecció presidit per Jordi Balló, degà de la Facultat de Comunicació, i que fomenten la interacció interna i la creació de sinergies en la comunitat universitària.

19.11.2019

El 15 de novembre es va publicar la resolució per la qual es donen a conèixer els projectes seleccionats per a formar part de la primera convocatòria de En residència a l’àrea Tallers “atès que presenten de forma clara els requeriments de la convocatòria, són transversals, són viables i fomentaran la interacció interna i la creació de sinergies”, comenten els membres del comitè de selecció integrat pel professor Jordi Balló, degà de la Facultat de Comunicació de la UPF i coordinador del projecte i president; Anna Belchi, directora del campus del Poblenou; Maria Escrivà, responsable del programa Alumni; Teresa Roig, dinamitzadora de l’Àrea Tallers; Manel Jiménez, antic director del CLIK i actual comissionat per projectes d'educació i comunicació, i Montse Fabregat, secretària de la comissió.

En residència a l’àrea Tallersdel campus del Poblenou es va gestar com a un dels projectes previstos al Pla d’Actuacions 2018-2020 de la Universitat Pompeu Fabra, l’objectiu del qual ha estat convertir l’àrea Tallers del campus del Poblenou en un espai neuràlgic i transversal dedicat a la gestió del coneixement i la producció cultural.

La transformació d’aquest espai és també un dels objectius del model UPF EDvolució, el projecte de redisseny del model educatiu de la UPF pensat des de la flexibilitat i la versatilitat de l’estudiant; des de la transdisciplinarietat de l’aprenentatge; des de la integració del treball col·laboratiu entre societat, empresa i universitat; des de la generació del coneixement; des de la integració de la docència i la recerca.

El nou espai acull persones i grups amb un projecte de creació

Aquesta nova àrea consta d’una zona de cotreball, concebuda com un espai de creuament d’experiències, que integra diversos sectors de caràcter multidisciplinari. Per això, s’ha previst establir en aquest espai una sèrie de zones amb autonomia, pensades per acollir-hi persones o grups que tinguin un projecte de creació, de recerca aplicada o d’emprenedoria i que vulguin desenvolupar-lo durant nou mesos (de mitjans de novembre del 2019 a finals de juliol del 2020), prorrogables un curs més (de setembre a juliol). L’objectiu és convidar aquests agents creadors a un període de residència a la UPF amb la voluntat de proveir-los de les eines i els recursos perquè desenvolupin els seus talents en col·laboració amb la comunitat universitària.

Projectes seleccionats en aquesta primera convocatòria

Per aquesta primera convocatòria s’han presentat dotze propostes de les quals el comitè de selecció n’ha escollit sis que acompleixen les requeriments de la convocatòria: són transversals, són viables i fomenten la interacció interna i la creació de sinergies:

Artificio, d’Anna Giralt Gris i Jorge Caballero Ramos. És un projecte de recerca i creació, que explora la intersecció entre la intel·ligència artificial i l’art.

Ethical Time, d’Ignasi Eiriz Alonso, Eduard Martin Peguero, Anna Labarias Bedmar i Natalia Eiriz Alonso. És una plataforma digital que té com a objectiu potenciar la moda ètica i sostenible, disponible en format web-app.

Latentes, d’Adrian Rodríguez Ortiz, Mireia Aragón Rodríguez i Anna Cuesta Pujol. És un projecte de ciència ficció distòpica que,  en un primer moment com a TFG va ser un curtmetratge i posteriorment un espectacle teatral interactiu (dins del projecte Starting Lab) i que ara, dins la residència, els seus creadors el conceben i el volen convertir en una sèrie.

Me-Loc, d’Alba Bresolí Aliberch, Tom McClean i Aida Bresolí Aliberch. És un projecte que desenvolupa una plataforma útil que ofereix tot tipus d’espais privats per a rodatges i sessions de fotos.

Observatori de Processos de Transformació Urbana i Periurbana (OPTUP), de Pau López Gaitán i Todor Radostinov Kolev. L’objectiu del projecte és elaborar un estudi sobre els principals processos de transformació urbana i periurbana d’una selecció de ciutats del territori català, amb especial atenció al 22@.

One Tap, de Miquel Martí Mestres i Daniel Alcaide Martin. És un projecte d’innovació i emprenedoria que vol iniciar una start-up que condueixi a la creació i sortida al mercat d’un dispositiu electrònic basat en tecnologia WIFI. El propòsit d’aquest tecnologia és que les persones físicament properes tinguin accés a informació en exclusivitat.

Per a més informació

Notícia publicada per: