Vés enrere Una aplicació per digitalitzar laboratoris i intercanviar material, guanyadora dels premis Hacklab

Els guardons als millors projectes d’innovació que organitza el Hacklab també han reconegut  una app mòbil que facilita als estudiants consultar els seus horaris de classe i una plataforma adreçada a adults i famílies amb necessitats de suport en salut mental.

28.05.2019

La segona edició dels premis Hacklab ha reconegut el projecte ColLabSTOCK, dissenyat per Carla Castignani, Laura Jiménez, Beatriz Urda i Alda Savalic, una aplicació web que permet la digitalització de laboratoris creant una xarxa eficaç de gestió i intercanvi de material entre ells. El jurat va donar-li la màxima puntuació per la seva rellevància, originalitat, intercanvi de coneixement, desenvolupament de la idea i impacte extern.  El premi està dotat amb 600€, 400€ per destinar-los al projecte i 200€ en un xec per gastar a l’FNAC.

Els guardons, que es van lliurar el passat 16 de maig durant la Tercera Jornada Hacklab al campus del Poblenou, van reconèixer dos projectes més amb dues mencions. Per una banda, UPF in Time, creat per Diego Rodríguez i Pol Valls, una aplicació mòbil adreçada als estudiants amb l’objectiu de facilitar-los l’accés als seus horaris de classe de forma ràpida, eficaç i actualitzada. Per l’altra, PerspectivaMente, una plataforma web a través de la qual s’ofereix contingut, informació i eines a adults i famílies amb necessitats de suport en salut mental. Aquest projecte ha estat dissenyat per Marta Michans i Vanesa Ortega. Les mencions estan dotades amb dos xecs de 200€ per gastar a l’FNAC.

El jurat va valorar la rellevància, originalitat, intercanvi de coneixement, desenvolupament de la idea i l'impacte extern del projecte guanyador

Els premis Hacklab reconeixen les millors iniciatives innovadores amb l’objectiu de promoure l’intercanvi de coneixements i idees i la col·laboració en iniciatives d’aprenentatge multidisciplinàries entre la comunitat universitària de la UPF.

El Hacklab és un taller de co-creació ubicat a les biblioteques/CRAI dels diferents campus de la UPF i obert a tota la comunitat universitària que pretén ser un espai per promoure, fomentar i facilitar l’autoaprenentatge, l’intercanvi de coneixement i idees i la col·laboració al voltant de temes com la tecnologia, la comunicació o les arts digitals.