Vés enrere Women in Technology Day 2019, celebra el lideratge de les dones en el món de les tecnologies

Un dels esdeveniments més grans a Barcelona, amb més de 1.000 participants i que tindrà lloc el proper dissabte 1 de juny al matí, al campus del Poblenou de la UPF. Està organitzat pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, en el marc del programa Gènere i Tecnologies.

28.05.2019

El proper dissabte 1 de juny, al matí, de les 8.30 fins a les 15.00 hores, al campus del Poblenou de la UPF (Roc Boronat, 138. Barcelona), el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicaicons (DTIC), dins el programa Gènere i TIC organitza el Women in Technology Day 2019 per celebrar el lideratge de les dones en el món de les tecnologies. Un dels esdeveniments més grans a Barcelona, amb més de 1.000 participants, obert a tothom amb inscripció prèvia per a cada activitat que consta en el programa.

Activitat

Technovation Challenge Catalunya - Final (Espiral, Educació i Tecnologia)

DivinAI HackFest (DTIC-UPF i European Comission's JRC)

Wisibilízalas 3.  Lliurement de premis (DTIC-UPF)

edCamp Gènere, tecnologia i educació (Fundació Jaume Bofill)

ViquidonesUPF / Wikimujeres

Ponències i participants destacats del programa

divinAI opening talk

10.00 – 10.30 hores,  Auditori del campus del Poblenou.

Jessica Wade, Imperial College of London. No cal inscripció prèvia.

divinAI / ViquidonesUPF talks

14.00 – 15.00 hores, Aula 54.004.

• Giuditta de Prato, European Comission Joint Research Council
  • Anna Torres, directora executiva, Wikimedia Argentina
    ¿Quién construye la historia en Wikipedia?

La ponent introduirà el tema de la seva presentació dient: “Segons la Wikipedia, la història és la ciència que estudia successos del passat. Però, en realitat, qui l’escriu? Com aprenem la història? Segons la meva àvia, la història la feien els guanyadors. Però, i les dones? Hi són totes a la Wiquipedia? o es va oblidar de dir-me que estava escrita en masculí singular?”.

Technovation Challenge Catalunya - Final (Espiral, Educació i  Tecnologia)

8.30 – 15.00 hores

• Jordi Puigneró i Ferrer, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública del Govern de la Generalitat de Catalunya.
  • Robert Riley, Consul General, Consulat General dels Estats Units a Barcelona.
  • Núria Balada, presidenta de l'Institut Català de les Dones.

DivinAI HackFest (DTIC-UPF i l’European Comission's Joint Research Council)

10.00 – 17.00 hores

Un projecte col·laboratiu HUman behaviour and Machine INTelligence (HUMAINT) del Joint Research Center's Centre for Advanced Studies i el DTIC, UPF.

ViquidonesUPF / WikimujeresUPF

11.00 – 15.00 hores

Espai de treball col·laboratiu per desenvolupar el Viquiprojecte: Viquidones Wikimujeres per editar Viquipèdia amb perspectiva de gènere.

Wisibilízalas 3.

15.00 - 16.30 hores

Acte de lliurament de premis (DTIC-UPF)

Concurs adreçat a col·legis/instituts d’Espanya i Amèrica Llatina.

edCamp gènere, tecnologia i educació (Fundació Jaume Bofill)

10.30 - 14.30 hores

edCamp amb la Fundació Jaume Bofill amb l'objectiu d'iniciar un moviment col·laboratiu de bones pràctiques per a la inclusió profunda de la perspectiva de gènere a l'ensenyament de tecnologia i enginyeria a primària.

Entitats participants i organitzadores:

Amb el suport de les entitats:

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació