Vés enrere “Makers a les aules” formarà mestres de primària en la cocreació d’un projecte educatiu basat en STEAM

Organitzat pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en el context del programa Maria de Maeztu i el Grup de Recerca en Tecnologies i Educació, en col·laboració amb Barcelona Activa de l’Ajuntament de Barcelona.

16.10.2018

S’inicia el projecte “Makers a les aules”, organitzat pel Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF en el marc del programa Maria de Maeztu i amb la col·laboració de Barcelona Activa de l'Ajuntament de Barcelona. Un programa pensat per a què professors i alumnes es formin conjuntament en un projecte educatiu “Maker”.

El principal objectiu és capacitar a mestres de primària de les escoles públiques de la ciutat de Barcelona en les diferents fases de cocreació d’un projecte educatiu “maker” basat en STEAM dins de la pròpia aula. Es durà a terme una formació conjunta d'alumnes i mestres que ajudi a que els / les mestres desenvolupin els seus propis projectes educatius futurs, incorporant les tecnologies utilitzades. Actualment hi ha preparats tres tallers per a estudiants de 4t. a 6è. curs de primària.

Crea el teu propi videojoc seguint la metodologia del Design Thinking

Un taller centrat en l'aprenentatge i en l'aplicació a l’aula de la metodologia Design Thinking, que té com a objectiu promoure el desenvolupament de competències com ara el pensament crític, l'empatia o la resolució de problemes. A través de la gamificació o jocs, els participants tindran l'oportunitat d'aprendre aquesta metodologia i de dissenyar el seu propi joc utilitzant Scratch, un programa gratuït que estimula la creativitat i que permet compartir en línia amb la comunitat.

Impressió 3D

En aquest taller el participant veurà en detall la tècnica de la impressió 3D i aprendrà a modelar en tres dimensions els seus propis dissenys alhora que coneixerà el procés d’impressió, tot basat en programari lliure.

Creació d’objectes intel·ligents i interactius per a l’escola

Taller per conèixer les possibilitats ofertes per a dispositius interactius Makey Makey i el seu control mitjançant Scratch. L’objectiu principal del taller serà millorar un objecte habitual de l’escola (com ara, escriptori, prestatgeria, llibre) i convertir-lo en un objecte intel·ligent i interactiu amb propòsits educatius.

Capacita a mestres de primària de les escoles públiques de la ciutat de Barcelona en les diferents fases de cocreació d’un projecte educatiu “maker” basat en STEAM dins de la pròpia aula

Formació addicional pels mestres del centre

El Grup de Recerca en Tecnologies i Educació (TIDE) de la UPF, en el context del programa María de Maeztu del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF ofereix, de manera addicional pels centres participants (obert a la resta de mestres del mateix centre escolar), 10 hores de formació en format de 5 sessions de pràctica per ajudar els professors a dissenyar els seus propis plans educatius lligats a la incorporació del STEAM a l’aula i basats en la integració de la metodologia del Design Thinking. El programa proposat inclou dues sessions de neurociència aplicada al disseny de l’aprenentatge; dues sessions més sobre disseny de l’aprenentatge amb anàlisi de dades i una darrera sessió per posar en comú els dissenys.

Per a més informació, consulteu la web de requisits específics, (nombre de places, ubicació, etc.) de cadascun dels tallers, així com la web per a accedir al formulari d’inscripcions.